Enam Tahun Mendud4, Tak Sangka Anak Along Cham Dah Meningkat Dewasa! Ini Wajah Terkini Yang Makin K4cak

Masih ingat lagi kah Along Cham? Muhammad Nizamuddin Ahmad atau Along Cham merupakan seorang pelawak, pelakon, pengacara dan penyampai radio Malaysia. Beliau memulakan kerjayanya menerusi penglibatan dalam program realiti Raja Lawak musim kedua bersama Azrul.

Hampir tujuh tahun menduda, pelakon dan pelawak, Along Cham masih belum bertemu pengganti untuk mengisi kekosongan hati.

Sebelum ini, bertebaran cerita yang hatinya sudah kembali berbunga, bagaimanapun cerita itu berlalu tanpa kenyataan pasti. Terbaharu, timbul pula kisah yang bapa tunggal kepada Ahmad Daniel itu sudah ada perancangan untuk mendirikan rumah tangga.

 

Ketika diminta kepastian berhubung desas-desus, pantas Along atau Muhammad Nizamuddin Ahmad menafikannya. Dengan alasan masih traum4 dengan apa yang pernah berlaku dalam hidupnya.

Bagi pelakon filem Tiada Tajuk itu, tumpuannya kini hanyalah untuk membesarkan Ahmad Daniel yang disifatkan sebagai tiada galang ganti.

Meninjau dilaman instagram, seperti tidak disangka rupanya anak tunggal Along dan bekas isteri Zila sudah meningkat dewasa.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ᗩᒪOᑎG ᑕᕼᗩᗰ (@alongcham)


Along Cham merasakan mustahil buatnya untuk kembali menikahi bekas isteri, Zila Seeron. Mengakui ada beberapa saranan agar dia mem4afkan dan menerima kembali Zila namun selepas apa yang berlaku, Along merasakan suk4r untuk berbuat demikian.

“Kalau difikirkan anak, jawapan saya tidak mustahil. Tapi selepas apa yang berlaku antara kami sebelum ini dan tindakannya meluk4kan ibu saya, jawapan saya tak mungkin.

“Tidak dinafikan ada yang sarankan dan suruh saya kembali berkahwin semula dengan dia, tapi saya tanya kembali, kalau isterinya buat perkara sama, adakah dia boleh menerima kembali? Rakan saya juga jawab tidak,” jelasnya.

Mengakui peristiwa yang berlaku tiga tahun lalu bagai satu tamparan besar buatnya bagaimanapun menganggap ia juga sebagai satu teguran daripada ALLAH SWT.

Along juga memilih untuk menghantar anaknya Ahmad Danial mendapat pendidikan agama di sebuah madrasah di Johor Bahru dan dia berkata mahu anaknya kuat untuk berdepan segala cabaran yang bakal ditempuhi pada masa hadapan.

“Saya mahu dia dapat ilmu seimbang dua dan akhirat sebagai bekalan besar nanti.

Along pernah mendirikan rumah tangga dengan penyanyi yang juga bekas bintang Akademi Fantasia 4 (AF4), Zila Seeron pada 23 Januari 2010.

Pada 13 Ogos 2016, isteri pelawak ini ditah4n sepasukan pegawai pengu4tkuasa, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) atas tuduh4n khalw4t.

Pasangan ini kemudian mengambil keputusan bercer4i tal4k satu pada 29 Ogos 2016 dan hasil perkahwinan itu dikurniakan seorang anak lelaki, Ahmad Danial. Dia juga mendapat hak penjagaan kekal anak mereka, manakala Zila diberi hak lawatan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber:mstar

Be the first to comment on "Enam Tahun Mendud4, Tak Sangka Anak Along Cham Dah Meningkat Dewasa! Ini Wajah Terkini Yang Makin K4cak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*