Lepas Kna S0und “Kes1an Dia Kvrang Popular” Dgn Kak KM , Ini Reaksi Tenang Liza Hanim

Petaling Jaya – Penyanyi versatil Liza Hanim terpanggil membuat teguran terbuka terhadap usahawan k.ontroversi, Kak KM yang bertindak meny.usukan anak tanpa menutup bahagian sehingga tular dan menjadi perhatian netizen dalam media sosial.

Menerusi hantaran dalam Instagram, Liza Hanim atau nama sebenarnya Haliza Hanim Abdul Halim berkata, sebagai seorang ibu dia juga ada hak untuk menyuarakan pendapat tersendiri.

“Saya terpanggil untuk menyuarakan pendapat. Baru-baru ini ternampak gambar seorang usahawan meny.usukan anak depan khalayak ramai dan ambil gambar.

“Sebagai seorang ibu yang menyu.sukan anak, saya sepenuhnya menyokong usahawan ini dalam br.eastf.eeding j.ourney kisah peny.usuan badannya.

“Namun, sebagai seorang saudara dalam Islam, saya juga mohon tolonglah jaga adab ketika meny.usu di khalayak ramai,” tulisnya.

Tambah pelantun lagu Gelisah Mimpi itu lagi, dia juga seperti usahawan terbabit yang turut mempunyai pengalaman meny.usukan anak di tempat awam sambil mengambil gambar sebagai kenangan.

“Saya sendiri pernah su.sukan anak di mana-mana sahaja. Malah pernah satu ketika di tepi jalan di bandar Seoul, Korea dan saya juga merakamkan gambar.

“Tetapi ingatlah, kita harus menjaga adab. Aurat harus dijaga. Ini bukan m.asalah saya berhijab dan dia free hair tidak bertudung. Cukuplah jaga kehormatan kita sebagai wanita Islam dan ibu.

“Jagalah kehormatan kita sebagai wanita. Jaga agama kita Islam. Saya bersuara untuk mengingatkan diri sendiri juga,” katanya lagi.

Meninjau ruangan komen, rata-rata pengikut Liza bersetuju dengan pendapat dan teguran sopan yang disuarakannya itu.

“Teguran yang baik. Saya sendiri pun s.usukan anak tepi jalan atau di luar jika terpaksa. Tapi jagalah adab sebagai seorang wanita.

“Tiada alasan untuk tidak setuju dengan apa yang akak katakan. Teguran macam-macam dah, tapi tetap dipandang sepi,” tulis netizen.

Terdahulu, Liana Rosli atau lebih mesra disapa sebagai Kak KM menuai k.ontroversi apabila sengaja memuat naik dan berkongsi sebuah video sedang menyusukan anak bongsunya, Cinta Carissa di sebuah restoran mewah yang dikunjungi ramai pelanggan.

Kak KM Balas Balik

Semalam, Kak KM telah membuka peluang kepada pengikutnya untuk bertanyakan soalan dan antara soalan ditanya adalah berkenaan dirinya meny.usukan Cinta Carissa ketika majlis akikah anak keempatnya itu.

Dalam pada itu, ada juga netizen bertanyakan soal seorang rakan selebriti yang menegurnya tentang i.su yang sama.

Biasalah kalau dah tak glamour, bila kau nak tumpang populariti Kak KM kesian, sedih!.

A.kibat dari p.osting Kak KM menyu.sukan di public itu, ramai netizen menegurnya dan tidak lupa juga penyanyi Liza Hanim yang merasakan perkara tersebut tidak seharusnya berlaku, sebaliknya wanita terbabit perlu menjaga kehormatan sebagai seorang wanita serta ibu.

Reaksi Terbaru Liza Hanim

Reaksi Orang Ramai

Tenang. Doa je dia dapat hidayah. Hidayah rupa macamana, biar Allah S.W.T yang tentukan. Kalau baik, Alhamdulillah, kalau sebaliknya, nau.zubillah.

Nk tompang glamour dia tang celah mana??. kak liza hanim mmg dr dlu kini dan selamanya mmg dh glamour. ehh xpaham lah. lagipn kita kn org islam sapa2 pn akan terasa malu bila tgk dia tu asik belanja mela.mpau2 sgt kena tegur kok marah pulok.

1st time kak liza komen pasal org. Teguran yg sangat tepat.

Liza Hanim ada class tersendiri dia popular dengan cara dia tak perlu nak tumpang2 yang menjurus kepada perkara yang tidak bermaruah dan menga.ibkan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber:FB/BN

Be the first to comment on "Lepas Kna S0und “Kes1an Dia Kvrang Popular” Dgn Kak KM , Ini Reaksi Tenang Liza Hanim"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*