“Marvah mana?” – Peserta Program Tak Boleh Menyanyi, Dato Hattan Bldas Penganjur

Nampaknya k0ntr0versi yang terjadi di  program Big Stage musim ke-4 belum selesai di bahas. Mana tidaknya, kehadiran peserta ke-12 yang tidak dijangka-jangka membuatkan banyak pihak meradang lebih-lebih lagi para penyanyi senior.

Dengan bermodalkan kisah-kisah v1ralnya sebelum ini, peserta Ahmad Iqbal Zulkefli teruk dikec4m kerana tidak dapat membuat persembahan dengan baik dan mendapat markah yang begitu rendah daripada pihak juri.

Tegur pihak penganjur

Susulan daripada itu, penyanyi senior, Dato’ Hattan telah bersuara di Instagramnya apabila menegur pihak penganjur yang memanggil peserta yang bukan seorang penyanyi untuk bersa1ng di pentas besar seperti itu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hattan (@dato_hattan)

Menurutnyan pihak penganjur perlulah mempunyai tanggungjawab untuk mengangkat industri seni Tanah Air dan jangan hanya memikirkan gim1k yang boleh meningkatkan rating.

Dalam pada itu, Hattan turut mempersoalkan mengapa peserta yang tidak boleh bernyanyi diambil kerana lebih ramai yang berbakat untuk berada di pentas berprestij serta dijurikan oleh mereka yang profesional.

Ramai pagi penyanyi yang berbakat

Selain itu, penyanyi lagu Mahligai Syahdu tersebut juga meminta pihak penganjur memikirkan semula maruah industri seni negara andai dilihat orang luar sedangkan juri yang mengadili adalah penyanyi nombor satu negara Dato’ Seri Siti Nurhaliza.

“Fikir dulu sebelum buek bondo2 bang4ng ni !!
Ghamai lagi yang berbakat nak jadi penyanyi …marvah mano ??? ” tulisnya ger4m.

Walaupun tidak menyebut langsung berkenaan program nyanyian tersebut, ramai yang boleh mengagak bahawa ia ditujukan kepada program Big Stage dimana pelbagai gim1k telah berlaku termasuklah menempatkan Iqbal bersama dengan penyanyi-penyanyi muda yang lain.

Nyanyiannya untuk konsert minggu pengenalan tempoh hari dikrit1k tervk sehinggakan pihak juri tidak tahu untuk memberikan berapa markah buatnya tempoh hari.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: Instagram dato_hattan

Be the first to comment on "“Marvah mana?” – Peserta Program Tak Boleh Menyanyi, Dato Hattan Bldas Penganjur"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*