SubhanAllah! Bas terbakor di Sungai Perak, Al-Quran milik pemandu tidak hangvs

SubhanAllah! Bas terbakor di Sungai Perak, Al-Quran milik pemandu tidak hangvs

Senaskah al-Quran ditemukan masih berkeadaan baik walaupun bas ekspres yang dalam perjalanan dari ibu kota ke Kedah mvsnah dalam kebak4ran di hentian Rehat dan Rawat (R&R), Sungai Perak semalam.

Pemandunya Nuzul Hakimi Anuar berkata, isi kandungan kitab suci itu dalam keadaan baik tanpa ada satu ayat terkena appi melainkan bahagian kuIit naskah berkenaan yang terbakkar.

Tak sangka masih dalam keadaan baik! 

“Al-Quran dan surah Yasin itu memang saya sentiasa bawa dan akan dibaca bersama dengan rakan setugas setiap kali kami berhenti rehat untuk solat.

Tambah beliau lagi,

“Saya tidak sangka kitab suci itu dalam keadaan baik sebab papan pemuka bas caiir dan keadaan bas sendiri musnnah terbakkar,” katanya menerusi laporan Utusan Online.

Ramai mengambil iktibar atas kejadian ini, ternyata AlQuran itu dilindungi dari kebakkaran. Secara logiknya, sebuah bas yang besar diperbuat daripada campuran besi dan pelbagai bahan lain telah mvsnah. Namun tidak pada sebuah Al-Quran tersebut yang diperbuat daripada kertas..

SubhanAllah!

Dalam kejadian kira-kira 1.50 petang itu, dua pemandu yang membawa 12 penumpang terselamat setelah kebakkaran dipercayai bermula di bahagian enjin telah memvsnahkan 80 peratus bas dua tingkat berkenaan.

Sumber : Utusan Online

 

 

Be the first to comment on "SubhanAllah! Bas terbakor di Sungai Perak, Al-Quran milik pemandu tidak hangvs"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*