“Awak keluarlah dulu..”- Isteri Minta Suami Selamatkan Diri Sebelum Terb4kar Depan Mata

Suami kepada m4ngsa m4ut rentvng dalam nah4s kemal4ngan membabitkan empat kenderaan di Kilometer 45.7 Lebuhraya Utara Selatan arah selatan dekat Sedenak malam tadi mended4hkan isterinya meminta dia keluar terlebih dahulu.

Memetik laporan Harian Metro, suami m4ngsa, Redzuan Jamil, 28, berkata isterinya, Nurul Nazihah Kamalul Arifin, sempat mengungkapkan ayat ‘Awak keluarlah dulu’ sebelum mavt terb4kar depan matanya.

Redzuan berkata, dia berjaya ditarik keluar orang ramai melalui tingkap bahagian penumpang belakang sebelum cuba menyelamatkan isterinya.

Bagaimanapun, cubaan menyelamatkan isterinya dengan memec4hkan cermin hadapan kereta dan pintu penumpang hadapan gag4l. Malah, m4ngsa dilihat ters3pit di tempat duduk hadapan.

“Ketika itu tangki minyak kereta tiba-tiba meletvp menyebabkan orang ramai menarik saya kerana 4pi terlalu mar4k.

“Walaupun 4pi mar4k namun saya tidak merasa bah4ng pan4s 4pi malah isteri juga tidak memanggil nama saya apatah lagi mer4ung selepas dia meminta saya keluar menyelamatkan diri dahulu,” kata Redzuan.

Bercerita mengenai detik-detik kemal4ngan berlaku, Redzuan berkata semuanya bermula selepas berlaku kesesakan di lebuh raya berikutan kemal4ngan yang berlaku berhampiran kawasan itu.

“Ketika itu semua kenderaan berhenti kerana berlaku kesesakan. Namun tiba-tiba berlaku impak rempvhan dari belakang yang menyebabkan kereta saya serta dua lagi dil4nggar dengan kuat.

“Selepas beberapa ketika barulah saya menyedari sebuah lori lima tan merempuh kereta dinaiki kami sebelum orang ramai menarik saya keluar dari kereta,” katanya.

Katanya lagi, dia yang juga ejen insurans baru sahaja selesai bertemu pelanggan di Kluang bersama isteri dan dalam perjalanan ke Stadium Sultan Ibrahim di Iskandar Puteri bagi menyaksikan JDT menentang Sabah FC.

Mal4ngnya, dia tidak menyangka mereka akan berdepan insiden mem1lukan, selain mended4hkan mereka berdua sering ke mana-mana sahaja sejak berkahwin tiga tahun lalu termasuk atas urusan kerja.

Redzuan juga  tidak menyangka isterinya pergi dengan cara sebegitu.

@sitizahidah99

Al fatihah untuk isteri beliau 😭

♬ Ya Allah Lindungilah Kami – Yuda pratama & Ai khodijah

Terdahulu, tul4r sebuah video menyayat hati apabila seorang suami menj3rit, mer4ung dan mer1ntih memaklumkan isterinya berada di dalam kenderaan yang sedang mar4k terb4kar.

Dalam kemal4ngan ng3ri yang berlaku kira-kira jam 7.45 malam itu, dilaporkan dua individu m4ut dalam kenderaan yang mar4k terb4kar selepas kereta dinaiki terlibat dengan kemal4ngan di lebuh raya berkenaan.

Sehingga kini, seorang lagi m4ngsa m4ut selain Nurul Nazihah Kamalul Arifin masih belum dapat dikenali pasti.

 

Sumber: Harian Metro (Mohamed Farid Noh)

Be the first to comment on "“Awak keluarlah dulu..”- Isteri Minta Suami Selamatkan Diri Sebelum Terb4kar Depan Mata"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*