“Saya bukannya orang yang sabar seperti Adibah” – Kem4tian Adibah Noor buat Ustaz Kazim rasa m4lu

KEM4TIAN Allahy4rham Adibah Noor pada Sabtu lalu memberi kesan kepada ramai orang terutama teman-teman rapat yang sudah lama mengetahui sak1t dihidapinya.

Ramai terkejut, kerana selama ini tidak ramai tahu dia sebenarnya menghidap kans3r ov4ri, termasuklah ahli keluarganya sendiri.

Namun, sudah tertulis akan suratan takdir untuk dia men1nggalkan dunia sebuah pentas ujian ini bagi menemui maha pencipta, Allah SWT pada Sabtu lalu.

Ramai yang hadir ketika pengkebvmian Adibah.

Percaya atau tidak, ramai orang sayang Adibah.

Saat kem4tiannya sehinggalah jenazah dibawa ke tanah perkuburan, beliau diiringi ratusan rakan taulan.

Malah, kem4tian yang antara sebab berpunca daripada kans3r ov4ri dirahsiakannya selama ini turut menyentuh hati pendakwah selebriti Ustaz Datuk Mohd Kazim Elias.

Sifat Adibah, 52, yang merahsiakan sak1tnya itu menyebabkan Ustaz Kazim berasa m4lu atas kesabaran artis itu.

“Kita kenal Adibah Noor seorang yang sihat selama ini apabila melihat di kaca televisyen. Tiba-tiba sahaja dia menjadi kurus sebelum men1nggal dunia.

“Rasa satu tamparan buat saya. Saya m4lu dengan Allah dan dengan arw4h sebab dia s4kit tidak ada seorang pun yang tahu. Jika ada pun (orang tahu) arwah minta supaya tidak ceritakan kepada orang lain.

“Berbeza dengan saya… satu dunia tahu saya sakit. Saya belum jatuh tahap orang yang sabar seperti Adibah. Dia senyap dan tutup mulut. Dia merahsiakan tahap kesihatannya selama ini,” kata beliau dalam satu sesi perkongsian di laman sosial.

Ini satu pengajaran buat saya supaya menjadi sabar. Sak1t itu kita simpan sebagai rahsia. Jika arw4h boleh buat begitu kenapa kita tidak?

DATUK MOHD KAZIM ELIAS

PENDAKWAH SELEBRITI

Kazim melihat tindakan arw4h Adibah merahsiakan tentang sak1tnya itu sebagai satu pengajaran buat semua pihak untuk lebih bersikap sabar, sesuatu perkara yang dituntut dalam Islam.

Dalam masa sama, Kazim juga mengulas sakit yang dialaminya selama ini sebagai satu uj1an buat dirinya apabila ia menjadi bualan ramai.

“Ini satu pengajaran buat saya supaya menjadi sabar. Sakit itu kita simpan sebagai rahsia. Jika arw4h boleh buat begitu kenapa kita tidak?

Kazim menunjukkan bahagian luka yang dialami akibat sakit misteri.

“Saya tak mahu cerita s4kit saya menjadi vir4l, tetapi apa boleh buat. Tidak salah untuk memberitahu tentang s4kit yang dialami kepada teman rapat dan orang yang boleh membantu. Ini satu uj1an buat saya,” ujarnya.

Ustaz Kazim sebelum ini pernah berkongsi cerita beliau mengalami s4kit mist3ri sejak 1997 dan tidak pernah mengetahui puncanya meskipun sudah mendapat pelbagai jenis rawatan.

Akibat perbuatan sih1r itu, Kazim sering mengalami luk4-luk4 pada beberapa bahagian tubuhnya seperti muka dan kaki.

Sumber: mStar

Be the first to comment on "“Saya bukannya orang yang sabar seperti Adibah” – Kem4tian Adibah Noor buat Ustaz Kazim rasa m4lu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*