H1lang sabar ditvduh mata du1tan, akhirnya ibu Tangmo ‘meletvp’… Bakal amb1l t1ndakan terhadap kaki f1tnah

DITUDvH mata duitan dan sanggup menerima wang pam.pasan bagi menutup kes kemat1an anaknya, ibu kepada mendiang Tangmo Nida iaitu Panida Siriyudthayothin tampil memberi amaran kepada netizen yang berterusan menulis komen negat1f mengenai dirinya.

Menurut laporan Thaitiger, Panida berkata dia akan mengambil t1ndakan vndang-vndang kepada mereka yang berterusan menye.barkan f1tnah mengenai dirinya.

Kata Panida, dia sudah lama bersabar dan tidak teragak-agak meng.heret individu yang melakukan tuduhan tidak berasas itu ke muka pengadilan.

 

“Mulai sekarang, saya akan menuntut orang-orang yang menyebarkan f1tnah dan berita boh0ng. F1tnah dan tudvhan kon0nnya saya g1lakan duit dan tak r1saukan anak.

“Dulu ada yang kata saya ibu mata du1tan, lebih utamakan du1t daripada anak… sekarang ini saya benar-benar akan ambil t1ndakan,” katanya.

Pada 4 Mac lalu, ramai netizen melvahkan rasa marah dengan tindakan Panida yang memaafkan dua suspek kemat1an anaknya selepas memberi wang pam.pasan berjumlah RM3.8 juta.

panida 2

Pada Khamis, mayat Tangmo dibedah siasat buat kali kedua atas permintaan ibunya.

Keputusan Panida memaafkan dua suspek iaitu pemandu bot laju Phaiboon Roberts serta Danupat ‘Por’Lerttaweewit (pemilik pengusahaan bot laju) mengejvtkan ramai pihak.

Tindakan Panida itu mengundang rasa kurang senang segelintir netizen sehingga ada menvduh dia mata duitan kerana sanggup menerima wang daripada suspek kes kemat1an anaknya.

Untuk rekod, ma.yat Tangmo dijumpai oleh pasukan penyelamat tempatan pada 26 Februari lalu selepas tiga hari hilang dipercayai le.mas.

Ma.yatnya ditemui terapung di sungai sekitar 300 meter dari Pibulsongkram Pier, Nonthaburi, Bangkok, kira-kira satu kilometer dari lokasinya terjatuh.

Sumber:mStar

Be the first to comment on "H1lang sabar ditvduh mata du1tan, akhirnya ibu Tangmo ‘meletvp’… Bakal amb1l t1ndakan terhadap kaki f1tnah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*