“Sak1t kepaIa yang sangat tervk sampai saya tidak boleh membaca” – Vivy Yusof

Usahawan selebriti terkenal, Datin Vivy Yusof berkongsi khabar kurang gembira apabila dirinya telah disahkan pos1tif cov1d-19.

Tidak Sangka Pos1tif 

Menerusi hantaran di Instagram, Vivy atau nama sebenarnya Vivy Sofinas Yusof memaklumkan tek4knya berasa g4tal pada waktu malam namun dia tidak menyangka ia merupakan t4nda dij4ngkiti wab4k berkenaan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vivy Yusof (@vivyyusof)

Ini kerana menurut Vivy, dia telah menjalani ujian sw4b cov1d-19 setiap hari sebelum keluar daripada rumah dan keputusannya adalah negat1f. Bagaimanapun, ujian seterusnya telah mengesahkan dirinya dijangk1ti cov1d-19.

“Ia bermula setelah tek4k saya mula berasa gat4l pada malam kejadian. Hrmm, saya terfikir, adakah ini cov1d? Tak mungkin, kerana pagi tai saya dah jalani uj1an RTK sebelum keluar dari rumah (saya lakukan ini setiap hari) dan ia adalah negat1f

“Saya jalani uj1an hanya untuk dapatkan kepastian, dan ternyata ia adalah benar, dua garisan. Garisan tersebut agak pudar, jadi saya jalani uj1an yang sama sebanyak dua kali. Hanya untuk dapatkan kepastian”

“Oh tidak, saya pos1tif!” kongsi Vivy

Al4mi Beberapa S1mptom

Susulan itu, pemilik jenama dUCk ini segera membersihkan diri dan memakai pelitup muka bagi mengelakkan j4ngk1t4n kepada keluarganya. Malah, Vivy turut berpesan kepada mereka untuk melakukan pemeriksaan dan mengemaskini status MySejahtera mereka.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vivy Yusof (@vivyyusof)

Disebalik perasaannya yang berc4mpur b4ur ketika itu, keesokan harinya dedah Vivy, dia mula meng4lami beberapa s1mptom wab4k berkenaan. Selain tons1lnya membengk4k, b4tuk dan s4k1t tekak, Vivy turut mengal4mi s4k1t kep4la yang tervk sehingga tidak mampu melihat skrin telefon bimbitnya.

“Keesokan harinya, k3$emua simptom hadir – tons1l bengk4k, batvk, s4k1t tek4k, s4k1t kepala. s4k1t kepala yang sangat tervk sampai saya tidak boleh membaca, menonton sebarang rancangan dan langsung tidak mampu melihat telefon bimbit saya. Ia terasa seperti ada ssesorang sedang mer4mas kepala saya sehingga pec4h.

“Saya jarang jatvh s4k1t dan ini seakan satu kejutan kepada saya. Saya sudah divaks1n dan menerima dos pengg4lak! Tidak boleh bayangkan betapa tervknya ia sekiranya saya tidak mengambil langkah penceg4han tersebut.” katanya

Di k3$empatan itu, Vivy berterima kasih atas titipan doa, mesej serta hadiah yang dikirimkan kepadanya dan meluahkan rasa teruja untuk kembali aktif.

Sekadar info, Vivy berkahwin dengan Dato’ Fadzaruddin Shah pada Julai 2012. Hasil perkahwinan, pasangan ini dikurniakan empat orang cahayamata, Daniel Azim Shah,9,Mariam Iman Shah, 7, Sarah Ilham Shah, 4 dan Idris Ali Shah, 5 bulan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Jutawan Kini

 Sumber :https://murai.my/

Be the first to comment on "“Sak1t kepaIa yang sangat tervk sampai saya tidak boleh membaca” – Vivy Yusof"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*