“Kaki Saya Dah Bengk4k” Ustaz Kazim Ded4hkn Sudah Rujuk 6 Doktr P4kar Tapi Semuanya Berikan Jawapan Yang Sama

Pendakwah popular Datuk Ustaz Kazim Elias memberitahu masih meneruskan rawatan bersama enam doktor pakar bagi merawat saklt mlsteri yang dialami sejak tahun lalu.

Kata Ustaz Kazim, 49, biarpun penyaklt misterlnya g4gal dikesan, beliau tetap istiqamah dan berikhtiar untuk meneruskan rawatan moden dan alternatif.

“Alhamdulillah saya masih meneruskan rawatan di hospital setakat ini dengan enam doktor pakar. Mereka sampai sekarang tidak dapat mengenal pasti penyaklt yang saya hadapi.

“Memang jawapan yang saya dapat setiap kali buat rawatan seperti yang dijangka tapi saya mengikut prosedur mereka semua untuk membuat MRI, ambil d4rah dan sampel spesimen.

“Jadi bila mengatakan tidak ada penyaklt dan tidak diketahui tidak ada masaIah, saya okey dan teruskan dengan rawatan alternatif dan masih meneruskan rawatan itu ketika ini.

“Bagaimanapun, dengan doktor saya tetap membuat rawatan dan ada lagi pemeriksaan susulan minggu depan di Hospital Pakar Ipoh.

“Saya takut bila saya tidak pergi ke rawatan moden, nanti ada yang cakap tidak jumpa doktor pakar dan ada pula yang beri tindak balas padahal saya sudah buat semua prosedur termasuk dua tiga bulan jalani pembed4han,” katanya kepada Gempak.

Ustaz Kazim ditemui pada majlis pelancaran perisa baharu Susu Kambing Faa-iz di Kompleks Islam Darul Faizin (KIDaF), Kedah pada Rabu.

Menceritakan semula keadaan ketika kakinya dibed4h sekitar hujung tahun lalu, kata Ustaz Kazim doktor tidak menemui sebarang masaIah. Malah, tiada d4rah atau n4nah yang keluar ketika dibed4h.

“Sebab kaki saya dah bengk4k maka saya izinkan doktor untuk membelah dan memeriksa keadaan saya.

“Bila dibel4h tidak ada d4rah dan n4nah. Bukti video saya ada tetapi masalahnya hendak tunjuk kepada medla t4kut dikatakan cari pr0pa (pr0paganda).

“Itu yang berlaku dan bukan saya tidak serahkan kepada rawatan pakar. Malah ada juga rakaman video di mana kaki saya dibed4h tidak keluar d4rah walhal saya dah makan ubat cair d4rah dan bila lvka sikit pun keluar d4rah banyak sebelum ini,” tambahnya.

Terdahulu, Ustaz Kazim pernah membuat perkongsian sebuah video ‘live’ di laman Facebook milik beliau pada Oktober tahun lalu, termasuk menunjukkan wajahnya yang kelihatan semakin cengkung dan uzvr.

Menerusi paparan itu, beliau yang sering muncul dalam program dan forum agama Islam di kaca televisyen sebelum ini mendedahkan mengalami perubahan fizikal yang ketara pada wajah terutama bahagian mata dan bibir.

Tambahnya lagi, beliau dapat merasakan penderitaan yang dialaminya kini mungkin slhir yang berkaitan hasad d3ngki dan lri hati pihak yang tidak menyukainya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber:Gempak

Be the first to comment on "“Kaki Saya Dah Bengk4k” Ustaz Kazim Ded4hkn Sudah Rujuk 6 Doktr P4kar Tapi Semuanya Berikan Jawapan Yang Sama"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*