Sambil Tenangkan Anak Lain, Bapa Tabah Lihat Yang Sulung Tercamp4k Ke Longkang

Kota Bharu: “Saya sempat mendengar arwh isteri sebut ‘Allahuakbar’ sebelum kami dirmpuh kenderaan itu dan menyebabkan isteri serta tiga anak kami tercmpak keIuar dari kenderaan.

“Saya tldak sempat berbuat apa-apa dan tldak nampak kehadiran kenderaan berkenaan di hadapan kereta kami,” kata Mohd Nazri Hamid, 44.

Isteri Mohd Nazri, Raihan Mohamad, 43, mninggaI dunia dalam kemaIangan di Jalan Lebu ke Mempaga dekat Bentong, 2.30 petang, semalam.

Tiga anak mereka, Ahda Dalili Mohd Nazri, 14; Ahmad Muaz, 7; dan Ahda Imtinan, 5, turut mninggaI dunia dalam kemalangan membabitkan kenderaan pelbagai guna (MPV) dinaiki keluarga itu dan pacuan empat roda.

Mohd Nazri yang juga guru Sekolah Kebangsaan (SK) Aring, G.ua Musa.ng berkata, mereka sekeluarga bersama abang iparnya, Mohd Zaid, 46, bertoIak dari kuarters kediaman di Felda Aring 1, 10 pagi semalam untuk menghadiri kenduri kahwin anak saudara isterinya di Kajang, Selangor.

“Saya memandu kereta di hadapan, manakala abang ipar sekeluarga yang menaiki Mitsubishi Pajero berada di beIakang di sepanjang perjalanan itu.

“Anak kedua saya, Ahmad Awaz, 12, dan ketiga, Ahdan Fasihah, 11, menu mpang kereta abang ipar. Di sepanjang jalan kami tldak berhnti namun, sebaik sampai di Iencongan Sungai Koyan, ada satu treIer terbaIik dan menyebabkan perjalanan kami tergendaIa selama setengah jam.

“Selepas itu, kami meneruskan perjalanan dan berhnti di lampu lsyarat di lokasi kejadian. Saya meneruskan pemanduan selepas melihat dua kereta di hadapan bergerak sebaik lampu isyarat bertu kar hijau sebelum kereta kami dirmpuh kenderaan itu,” katanya.

Menurutnya, kenderaan abang iparnya berada di beIakang dan terlepas daripada na has berkenaan.

Beliau reda dengan kejadian itu yang menyebabkan isteri dan tiga anak mninggaI dunia di hadapan matanya.

“Saya reda dengan kejadian ini dan berterima kasih kepada semua yang prihatin membantu kami di lokasi kejadian sehingga jnazah kesemuanya dikebu mikan,” katanya.

Salam tkziah buat keluarga ustaz Nazri. Semoga tabah atas kehiIangan 4 insan tersayang. Sungguh be.rat uj1an ini. Moga mereka ditempatkan bsama org2 soleh. Al fatihah

Video:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : hmetro

Be the first to comment on "Sambil Tenangkan Anak Lain, Bapa Tabah Lihat Yang Sulung Tercamp4k Ke Longkang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*