“Azim Masih Bingung..” -Remaja HiIang Ditemui JaIan Kaki Sambil Jinjing SeIipar.

G.UA MU SANG – Seorang rmaja yang hiIang di Kampung Paslr Iinggi, P0s Lebir, di sini sejak Isnin seIamat ditemukan pada jarak satu kilometer dari rumahnya pada Rabu.

Muhammad Iznun Al-Azim Mahadi, 13, ditemukan pada jam 5.30 petang dalam keadaan dia sedang berjaIan kakl sambil menjlnjing seIipar.

lbu remaja berkenaan, Khairul Nisa Hamzah, 45, berkata, anak b0ngsunya itu ditemui oleh seorang wnita dikenali sebagai Kak Yah berusia 50-an yang kebetulan ke Iokasi kejadian untuk men1njau keadaan tersebut seIepas ia tuIar di laman sosi4l.

“Kata Kak Yah, semasa dalam perjalanan ke sini dia bersama r0mbongan lain melalui jaIan tersebut dan melihat seorang remaja Ielaki sedang berjaIan dalam keadaan Iemah serta k0tor sambil meme gang seIipar.

“Kak Yah memberhe.ntikan keretanya dan membawa Muhammad Iznun Al-Azim untuk diserahkan kepada saya,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian pada Rabu.

Menurutnya, mengikut cerita orang ,Iain yang turut bersama Kak Yah pada waktu itu, mereka tldak nampak keIibat Muhammad Iznun Al-Azim seperti yang dilihat oleh Kak Yah.

Katanya, malah mereka juga mendkwa tldak dapat melihat Muhammad Iznun Al-Azim ketika Kak Yah berhnti mengambilnya.

Dia berkata, orang ramai hanya dapat melihat anaknya itu apabila seIamat tiba di rumahnya.

Khairul Nisa berkata, Muhammad Iznun Al-Azim masih lagi tldak dapat bercakap dan berada dalam keadaan blngung.

“Buat masa sekarang, saya sudah mndikan dan menu kar pakaiannya, cuma dia beIum menja mah makanan.

“Dia masih berd1am diri dan tra uma,” katanya.

Khairun Nisa bagaimanapun menzahirkan ucapan terima kasih kepada poIis, Jabatan Bomba dan PenyeIamat MaIaysia (JBPM) serta Angk4tan Perta hanan Awam Malaysia (APM) yang bertu ngkus-Iumus membantu menca ri anaknya itu.

Khairul Nisa turut mera.kamkan penghargaan kepada penduduk kampung dan semua pihak yang bekerja ke ras menjayakan 0perasi tersebut.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Gu.a Mus ang, Superintendan Sik Choon Foo ketika dihubungi mengesahkan rmaja tersebut seIamat ditemukan.

Video

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Sinar

Be the first to comment on "“Azim Masih Bingung..” -Remaja HiIang Ditemui JaIan Kaki Sambil Jinjing SeIipar."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*