Pakcik tetap syukur bungkus order, pembeli ‘joy’ undang ramai ger4m, “Tak yah main2…”

Kini dengan dunia media sosial, ramai pengguna bukan sahaja dapat berkongsikan kenangan mereka kepada rakan-rakan dekat mahupun jauh tetapi pengguna Facebook mahupun Instagram dapat menjadikan ia sebagai platform untuk memasarkan perniagaan bagi seorang penjual.

Ini kerana rata-rata penjual dapat menjual dengan lebih mudah buat pembeli mendapatkan barangan yang diinginkan dengan membuat ‘live’ dimana pembeli juga dapat melihat sendiri barangan yang dimahukan.

Joy

Namun begitu, sesunguhnya perniagaan secara live juga mempunyai banyak cabaran dan yang paling mengundang orang ramai juga ger4m kerana peniaga dimainkan oleh pembeli yang digelar ‘joy buyer.’ Sepertimana yang dihadapi oleh pakcik ini.

Konsep membeli di jualan secara IG live mahupun FB live sangat mudah kerana apabila ingin membeli hanya perlu ‘lock’ barangan yang dimahukan lalu memberikan resit pembayaran di nombor telefon yang disediakan.

Jadi apabila menerima pembeli yang hanya sekadar ‘lock’ yang tidak bersungguh-sungguh untuk membeli mengundang orang ramai meluahkan rasa ger4m mereka.

Bagi netizen sangat senang, apabila pembeli tidak ingin membeli jangan dipermainkan penjual dengan menjadi joy buyer kerana ia lebih menyusahkan penjual.

“Yang joy ni better tak perlu beli kalau tak nak beli. Kesian seller tau, semoga dimurahkan rezeki pak cik…”

Joy

“Dears joyers, tak mampu buat cara tak mampu. Seller lagi rela lambat dapat customer daripada kena joy…”

IMG_20210730_103725

“Dah lock jangan lah joy, penat seller buat live. Moga pakcik dimurahkan rezeki selalu”

IMG_20210730_103710

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : HCL

Be the first to comment on "Pakcik tetap syukur bungkus order, pembeli ‘joy’ undang ramai ger4m, “Tak yah main2…”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*