Carl Samsudin Sudah Jumpa Pakcik GeI4ndangan, Sekali Yusof Azmi Pun Ada Buat Ramai Tertanya2

Video seorang usahawan dan juga influencer, Carl Samsudin yang did4kwa meninggikan suara kepada seorang lelaki warga emas telah tuIar sejak semalam.

Selepas tervk dihent4m di media sosial, usahawan tersebut telah tampil di Instagramnya dengan membuat permohonan maaf pada awal pagi tadi dengan meng4kui kesiIapannya.

Minta maaf di IG

Dia juga memaklumkan salah faham yang berlaku dan berjanji akan segera bertemu dengan pakcik tersebut bagi meminta maaf diatas t1ndakan tular berkenaan.

Menurut Carl, dia tidak berniat mengh1na sesiapa dan hanya mahu membantu goIongan tersebut mengubah kehidupan selain tidak terfikir ada elemen kurang baik daripada r4kaman video tersebut.

“Jika ketika petikan video itu dir4kam kelihatan seperti saya tidak ber4dab dengan pak cik tersebut saya betul-betul mohon maaf.

“Sejvjurnya sebelum, semasa dan selesai bercakap saya meny4ntuni pak cik berkenaan serta semua geIandangan dengan baik dan mereka semua gembira pada hari tersebut,” tulisnya dalam hantaran terbaharu tersebut sebentar tadi.

Katanya, dia turut berhasrat bertemu w4rga emas itu sekali lagi dalam masa terdekat untuk meminta maaf sekali gus memperbetulkan kesilapan dirinya.

Carl turut mem0hon maaf kerana tidak memakai peIitup muka ketika bercakap pada hari kejadian dan meng4kui dia sudah dipanggil pihak polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi dan dikenakan k0mpaun.

Menurutnya, pada hari kejadian dia dijempvt pihak pengurusan Pusat Trans1t GeIandangan Kuala Lumpur dan Yayasan Kebajikan Negara untuk membantu sekeIompok geIandangan yang berada dalam fasa bangk1t untuk memulakan perniagaan.

“Saya m0hon maaf tidak terIintas di minda saya untuk mengh1na mereka yang memerlukan bantuan kerana saya juga sama seperti mereka yang pernah svsah dan memerlukan orang ramai dahulu.

“Bagaimanapun, saya sed4r saya tidak patut bercakap dengan nada begitu dengan mereka yang lebih berusia daripada saya. Saya minta maaf ini pengajaran besar kepada saya,” ujarnya.

Terdahulu, video berdurasi 50 saat itu memaparkan Carl mempers0alkan adakah w4rga emas itu menyes4l kerana tidak berusaha sewaktu muda sehingga dia menjadi geIandangan disifatkan menjatvhkan air muka w4rga emas berkenaan.

“Berget4r suara pakcik tu..”- Pakcik GeIandangn Yang Di MaIukan Cerita Hal Sebenar

DALAM pada itu, menerusi perk0ngsian video di Instagram Fedtri Yahya, pesonaliti TV3 itu telah memuat naik video temu bual ringkas bersama pakcik berkenaan di Pusat Trans1t GeIandangan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AHMAD FEDTRI YAHYA (@fedtriyahya)

Ucap terima kasih kepada semua

Menerusi video tersebut, pakcik berkenaan mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang mepert4hankannya dan tidak mampu membaIas jasa baik semua.

Dia juga menyer4hkan semuanya kepada Allah S.W.T untuk membaIas apa sahaja yang berlaku kerana turut meng4kui bahawa apa yang diperkataan usahawan itu juga ada benarnya.

“Memang itu jawab dia betul, bukan Tuhan mengubah nasib kita, kita sendiri ubah,” kata pakcik tersebut dengan s4yu.

Sem0ga pakcik terus kua

Sehvbungan dengan perk0ngsian tersebut, Fetri Yahya telah meningg4lkan k4psyen dengan meminta w4rga emas berkenaan tidak berasa sed1h kerana ramai yang menghargai dia.

Rata-rata w4rganet di ruangan k0men turut sama berharap pakcik itu bers4bar dan mereka juga menzah1rkan rasa seb4k mendengar apa yang dikatakan lelaki tua itu selepas video dia dim4rahi tuIar di sosial media.

Terb4yang wajah abah sendiri..

Pakcik tu jauh lebih muIia..

 

Akhirnya Carl sudah jumpa Pakcik Hadi..

Bagi menepati janji yang telah dibuat, Carl Samsudin memuat naik gambar dan video pertemuan dengan w4rga emas terbabit yang dikenali sebagai Pakcik Hadi di IG story.

Dia menulis kapsyen ringkas dengan meminta maaf kepada pakcik Hadi sambil gambarnya duduk mencangkvng memandang w4rga emas berkenaan.

Selain itu, Carl Samsudin turut mengucapkan terima kasih kepada Pengerusi Persatuan Pengguna Semb0yan 1 Malaysia, Yusuf Azmi yang sama-sama ada di dalam pertemuan tersebut.

T0nton video:

Terdahulu, video yang menunjukkan Carl memanggil pakcik tersebut ke hadapan dan bercakap kuat menggunakan mikrofon telah mengundang rasa beng4ng netizen.

Mana tidaknya, tindakan usahawan tersebut membuatkan w4rga emas terbabit seakan tidak berkvtik dan hanya memegang meja apabila ditanyakan perihal masa mudanya dahulu.

Walau bagaimanapun, suami kepada pengasas butik wanita terkenal itu telah menjelaskan hal tersebut di Instagramnya dan membuat permohonan maaf kepada semua pihak yang terasa dengan tindakannya itu

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber:Instagram Carl Samsudin, OMM (Nuha Kefli), Youtube, Hitmedia

Be the first to comment on "Carl Samsudin Sudah Jumpa Pakcik GeI4ndangan, Sekali Yusof Azmi Pun Ada Buat Ramai Tertanya2"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*