Pejabat Dipec4h Masuk, ‘Nota’ Ditinggalkan Pencvri Buat Ramai S4kit Hati

Dengan tagline ‘keluarga sunnah’, dan sentiasa menyeru umat Islam untuk mengikut cara hidup Baginda Nabi SAW, sudah cukup membuatkan Ebit Irawan Bin Ibrahim Lew atau nama komersialnya ‘Ustaz Ebit Lew‘ disegani dalam kalangan masyarakat Malaysia.

Penceramah bebas, Ebit Lew, menerusi kiriman di Facebooknya mengejutkan netizen apabila pejabatnya di Bandar Baru Bangi dipercayai telah dip3cah masuk.

Kerug1ian akibat daripada p3cah masuk tersebut dianggarkan sebanyak RM80 ribu dengan komputer, laptop, kamera dan telefon bimbit bagi tujuan untuk merakam ceramahnya telah dicvri.

Office saya kena p3cah..sedihnya.

Ya Allah terkejut sebelum ceramah di P3njara Perlis. Dapat tahu office saya di Bandar Baru Bangi kena pec2h. Semua komputer,laptop 2,kamera-kamera baru beli juga rakam ceramah-ceramah dan dakwah, telefon bimbit 3 dah takde dan ada duit sikit..80k juga semuanya. Ya Allah tuhanku. Pencvri tinggalkan tulisan ini dalam bahasa indonesia

“Ampun ya pak, saya terpaksa”

Rata-rata warganet meng3cam tindakan pencvri tersebut dan mendoakan supaya pelaku segera ditangk4ap dan di hadapkan ke muka pengadilan

Kredit Foto: Ebit Lew

.

Ya Allah aku mengadu sedih dan susahku hanya padaMu. Saya svmpah dia ditangk4p dan dapat hidayah. Pohon doa semua yer biar semua jadi asbab kebaikan dan hidayah. Pasti ada rahmat disebalik semuanya. Innalilahi wa inna ilaihi rajiun. Allahumma ajurni fi musibati wa akhlifli hoiron minha-ebitlew

Biodata Ustaz Ebit Lew

Beliau pernah berkongsi cerita dengan para pendengar mengenai kehidupan yang dilaluinya sehingga berada pada tahap kini di ruang radio Ikim.fm dalam Slot Islam Agamaku. Sungguh, siapa sangka beliau yang asalnya berketurunan Cina ini dijentik dengan hidayah Allah SWT ketika berusia 12 tahun.

Pada masa kecilnya, beliau merupakan seorang murid yang nakal namun terbuka hati untuk mulai belajar mengenal Islam melalui salah seorang gurunya. Dan bermula saat itulah, beliau tekun mempelajari tatacara solat serta mengajak ahli keluarganya yang lain untuk mendekati agama suci Islam.

 

 

Sumber: Ebit Lew

Sumber : dunia dan akhirat

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sinar Viral Press

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Rojak Media

 

Be the first to comment on "Pejabat Dipec4h Masuk, ‘Nota’ Ditinggalkan Pencvri Buat Ramai S4kit Hati"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*