Salah seorang pengiring c3deraa k3mal4ngan. Inilah Reaksi spont4n Dari Permaisuri Agong

Salah seorang pengiring ced3ra k3malaangan. Tak sangka ini Reaksi spontan Permaisuri Agong 😱😱

Keperibadian yang sangat dekat di hati rakyat sememangnya tidak dapat disangkal lagi dalam diri Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah.

Mesra dan sangat ramah dengan sesiapa sahaja yang bertemu dengannya menyebabkan baginda disenangi serta disayangi para rakyat jelata.

Petang tadi, baginda telah berada di Terengganu atas urusan rasmi dan kenderaan yang dinaiki telah diiringi oleh pengawai pengiring. Perkara tersebut bukanlah sesuatu yang asing kerana ia termaktub dalam protokol diraja.

Namun begitu, tanpa dijangka, salah seorang pengiring baginda yang menaiki motosikal telah mengalami k3emalangan dan terj3atuh ke dalam longkang di tepi jalan.

Bimbang dengan kondisi petugas tersebut, baginda telah mence3mar duli turun melihat  keadaan ma4ngsa yang mengalami kecede3raan di bahagian badan.

Menerusi foto yang diambil, jelas di wajah baginda kerisauan apabila melihat pengiring kenderaannya dalam kesa3kitan akibat ke3malangan tersebut.

Foto yang dikongsi oleh seorang pengguna media sosial di laman Facebook Info Kemalangan dan Bencana ini telah mendapat perhatian warganet. Mereka telah meninggalkan komen memuji tindakan baginda serta medoakan agar mangsa k3emalangan segera se3mbuh.

 

Ini sebenarnya berlaku.. 

Seorang anggota polis trafik c3edera selepas terlibat dalam k3emalangan semasa mengiringi kenderaan Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah di lampu isyarat Jalan Semarak, di sini petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.20 petang, mangsa, Koperal Giang Anak Balok, 28, dari Bahagian Si1asatan dan Penguatkuasaan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu yang menunggang motosikal berkuasa tinggi mengiringi Permaisuri Agong di Jalan Tengku Mohamad di sini.

Ketua Jabatan Si1asatan dan Penguatkuasaan Trafik Terengganu, Superintendan Abd Razak Hasan berkata, siasatan awal mendapati k3emalangan berlaku ketika m4angsa dalam perjalanan dari arah lampu isyarat Taman Semarak menghala ke Lapangan Terbang Sultan Mahmud dan sedang bergerak dari lorong kanan.

“Setibanya di lokasi motosikal ditunggang ma4ngsa terb4abas mela4nggar pembahagi jalan dan dia tercampak ke dalam longkang di tengah pembahagi jalan berkenaan.

“Ma4ngsa yang ce3dera di lengan dan lutut kanan serta belakang badan dihantar mendapatkan r4awatan susulan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian hari ini.

Keja4dian itu tular apabila beberapa gambar anggota yang terbabit dengan ke3malangan itu tersebar di media sosial.

sumber: ohmymedia, sinar harian

 

Be the first to comment on "Salah seorang pengiring c3deraa k3mal4ngan. Inilah Reaksi spont4n Dari Permaisuri Agong"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*