“Subhanallah..tak boleh nak bayang s3diih sangat”- Tindakan Lelaki Ini Bonceng Motor 5 Sekeluarga Sejauh 230km Buat Orang Ramai Sebak

Tindakan Lelaki Ini Bonceng Motor 5 Sekeluarga Sejauh 230km Buat Netizen Sebak Sebab… 😢😢😭

Berkorban apa saja

Harta atau pun nyawa

Itulah kasih mesra

Sejati dan mulia

Kepentingan sendiri

Tidak diingini

Bahagia kekasih

Saja yang diharapi

Berkorban apa saja

Harta atau pun nyawa

Itulah kasih mesra

Sejati dan mulia

hmm… hmm… hmm…

Untuk menjadi bukti

Kasih yang sejati

Itulah tandanya

Jika mahu diuji

Mesti korang ingat lagi kan bait-bait lirik lagu ‘Berkorban Apa Saja’nyanyian Allahyarham Tan Sri P. Ramlee. Lagu yang cukup syahdu dan mempunyai makna yang jelas tentang erti sebuah pengorbanan dalam kehidupan.

Adakalanya kita perlu berkorban demi kebahagiaan orang lain, adakalanya kita perlu berkorban untuk sesuatu yang lebih baik, namun itulah yang dikatakan sebagai kemanisan sebuah pengorbanan.

**Mesti korang pelik kenapa tiba-tiba admin cerita pasal pengorbanan kan?

Perkongsian Ahmad Hafizi Abdullahdi facebooknya mengenai pengorbanan seorang insan bernama ayah, pasti akan membuatkan korang mengalir air mata.

 

Ini kerana walaupun tidak berkemampuan dan mempunyai halangan, lelaki ini tetap menjalankan tanggungjawabnya sebagai anak yang taat kepada ibu bapanya.

 

Kita yg naik kete ekon x berapa sejuk da mengeluh…ni kan pulak 1 motor naik 5 orang

Pengalaman yang tak dapat dilupakan ketika berada di shell lpt 2 mengahala ke timur jam 1 tengahari ,bila terjumpa 1 keluarga 5 orang menaiki motor…katanya dari felda neram untuk pulang ke rumah di setiu,selepas menzirahi ayahnya sakit jantung..perjalanan 1 hala lebih kurang 230km…

Ya allah!! tgk bro…

Sumber : Facebook

Kita yg naik kete ekon x berapa sejuk da mengeluh…ni kan pulak 1 motor naik 5 orang…tengah hari panas terik ..umur anak antara 2 tahun hingga 11 tahun…

Aku pelawa anak dengan bini dia naik kete…hanya no 2 dan no 3 serta ibu yg setuju…kakak yg sulung setia meneman papa menaiki motor..

Walau dari hentian paka hingga susur ajil mereka menumpang…x mampu nk pandang muka anak dia

– jiwa x kuat nak amik gambar side by side

 

Status Ahmad Hafizi Abdullah di facebook ini telah mendapat lebih 1.2k likes dan 212 shares, malah rata-rata netizen sedih dengan nasib yang menimpa keluarga tersebut, selain memuji tindakan Ahmad Hafizi yang membantu keluarga itu.

Tabik spring buat sahabat atas kemuliaan hati

Nak type pun tubik air mata 

Sumber:lobakmerah

 

Be the first to comment on "“Subhanallah..tak boleh nak bayang s3diih sangat”- Tindakan Lelaki Ini Bonceng Motor 5 Sekeluarga Sejauh 230km Buat Orang Ramai Sebak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*