Suami ckp pergi masjid jemaah, bila anak aku pergi cari kelibat mto pun xde, trkjut bila cek hp laki aku

2 tahun lps rmh tangga saya pernh hncur dan kami bercerai. Slps 2 bln stgh bercerai suami dtg merayu memohon ampun dan maaf dan bersumpah akn jd suami yang terbaik untuk saya

Assalamualaikum wbt…terlebih dulu saya mngucapkn jutaan trm ksh kepada admin yang sudi menyiarkn kisah saya…ini adalah kali ke 2 saya berkongsi kisah hidup saya di sini. Mungkin agak panjang sedikit apa yang akn saya kongsikn. Saya dh berumahtangga nak masuk ke angka 21 tahun. Anak 2 org. Saya wanita yang ada kerjaya.

2 tahun lps rmh tangga saya pernh hncur dan kami bercerai. Slps 2 bln stgh bercerai suami dtg merayu memohon ampun dan maaf dan bersumpah akn jd suami yang terbaik untuk saya. Akhirnya kami rujuk. Mertua saya tak suka kn saya kerana fitnah yang suami prnh buat pd saya. Walaupun mil tau prangai sbnar anaknya dia turut sama menjaja cerita tntg saya hnya kerana ingin menutup aib prangai sbnar anaknya.

suami saya nih dulu tdk pernh ada perasaan tanggungjwb pd saya dan anak2. Kerja tak pernahnya tetap. Kaki judi…pinjam along…kaki karaoke… video luch…kiranya semua package dia ada.. completed. Ttp ibunya tetap kata anaknya betul dan yang slh saya.

Saya dan ke 2 org tua saya lh yang mmbesarkn anak2. Nasib baik anak 2 org jer dan saya pun bekerja. Suami saya pernh skit teruk.. 2 kali Allah kurniakn skit kepadanya. mungkin kifarah di ats apa yang dia pernh buat. Saya dan anak2 lh yang jaga dia smpai sihat. Org yang dtg menziarahi dia semua kata seperti tiada harapan lagi untuk hidup. Namun Allah pnjngkn usianya mungkin untuk mmberi peluang dia bertaubat.

Kembali kepada kisah kami rujuk semula…slpas rujuk ada lar sedikit perubahan dalam diri dia. Nafkah ada bg sedikit. Dah mula bertandang ke rmh Allah. Dengan anak2 dah mula mesra. Namun ada sesuatu yang slalu buat saya rasa pelik. Dia kata gaji dia sedikit ttp knp nmpk bila dia berbelanja nmpk mewah.

Saya nih jns malas nak cek itu ini.. iye kan aje apa yang dia katakn. Namun saya tak pernh berhenti dan bersujud memohon kepada Allah supaya diberi petunjuk. Akhirnya terbongkar rahsia brpa sbnarnya yang dia dpt sebulan. Dia kata maknya marah dan tak suka saya tahu gaji sbnar anaknya…

Allahuakbar…dipendekkn cerita bab gaji dia berjanji akn bagi lebih pd saya setiap bln. ok selesai bab nafkah. satu lagi perkara yang mmbuatkn saya muyskil. knp dia tak bernfsu dengan saya. saya ni bekerjaya.. ada rupa.. penampilan jaga.. kj saya berhadapan dengan client2 vip dan pegawai2 kerajaan. ttp pelik knp dia tak bernfsu.

berbagai cara saya cuba menyelongkar apakh puncanya dia jd mcm ni… dia kata letih dan penat bekerja. Nak kata ada perempuan lain setiap mlm dia ada dengan saya. Slalu ke masjid solat berjemaah. Dibiarknnya batin saya tersiksa.

Namun walaupun bertahun saya tetap sbr dan tak prnh terlintas pun nak curang diblkng dia. Nak kata layan lelaki dalam fb pun tak terbukak pintu hati. Saya sntiasa jaga solat… mengaji dan berpuasa.. sentiasa memohon kepada Allah peliharalah saya dr kemaksiatan.

Dalam mslh saya dengan suami saya sntiasa bersujud memohon Allah tunjukknlh kebenaran. Dan di tgh mlm tadi.. Allah gerakkn hati saya untuk mengambil hp suami dan saya buka satu persatu apa yang ada dan tersembunyi di dalamnya. Astafirullahalazimmmm.. penuh dengan video2 lcah.. gambar2 kali senonoh. Group wasap 18 stak.

Allahuakbar seorang suami yang suka bercakap pasal agama, halal haram, ke rumah Allah untuk menunaikn kewajipan. Inikah rupanya yang sebnar? Dalam group wasap tuh ramai juga perempuan rupanya. Allahhhhh… berikanlah aku kekuatan Ya Allahhhh ??

Saya antar wasap pd jam 1 pagi kepada dia…dia dh tidur…saya tidur di luar mlm td…hati hancur luluh rasanya.. akhirnya jam 5.20 dia bngun terus bukak wasap dan dia reply wasap saya ttp diluar jangkaan saya… saya ingatkn dia akn mnta maaf dan rasa malu di ats perbuatannya… rupanya saya slh..

dia siap ajak saya ke mhkamah lagi dan ugut tak kn bagi sesen pun nafkah untuk saya dan anak2. Maka berlaku lh pergaduhan kami ber 2. Saya dh hlagi sabar.. saya dh bg peluang ke 2 kepadanya.. jika nak disenaraikn apa yang dia dh buat pd saya dan anak2 selama kami berkahwin sebelum bercerai sampai esok pun tak hbs nak diceritakn. Kejam dan takde perasaannya hnya Allah saja yang tahu.

Masa kami bergaduh sikit pun dia tak rasa berslh. Dia ego. Mulutnya berbisa…Sedikit pun takde rasa kesal pada diri dia…seumpama bertih di dalam kuali dan akhirnya 5 jari saya naik ke pipinya… dia tolak saya dan saya jatuh… saya katakn pd dia saya tampar dia kerana dia tdk menggunakn peluang yang sebaiknya bila saya menerimanya semula…

saya tampar dia sbb 21 tahun saya bekorban segalanya untuk dia…saya tampar dia kerana saya ditipu hidup2 olehnya…Berkunjung ke rmh Allah bwk hp masuk ke rmh Allah dengan di dalamnya penuh dengan gambar dan video lcah…
Badan saya menggeletar kerana terlalu marah dan menahan rasa diskiti.

Dan akhirnya dia kata… mulai hari ini aku lepaskn hang…aku pun nak kawin lain… Alhamdulillah saya redha… sekurangnya slps ini jika betul dia akn berkahwin dia tak kn bermaksiat lagi…

wahai suamiku… ini pesanaku… dulu kau pernh separuh gla dan hampir nak terjun bangunan kerana mengenangkn aku dan anak2…wahai suamiku dulu kau pernh berkata hampir hilang pekerjaan kerana rindukn aku dan anak2…wahai suamiku.. dulu kau pernh bersumpah jika aku memaafkn dan menerima kau semula..

kau tak kn menjatuhkan air mataku lagi…semoga berbhgia….saya tambah sikit lagi…pagi nih saya berkongsi mslh saya dengan anak sulung saya…anak saya dua2 pun lelaki… yang sulung belajar di kolej dan yang ke 2 masih disekolah menengah. Saya dan anak2 mmng rapat sngt… merekalah kawan karib saya.. tempat saya meluahkan perasaan…

saya ceritakn semuanya kepada anak sulung saya terkejut saya bila anak saya kata takpe mama takde ayah pun takpe… kita pun dh biasa dulu kan…saya kata kat anak saya tak sangka ayah mcm nih… pg ke masjid ttp knp prangai dia tak mcm org masjid. anak saya jawab…

mama dh brpa kali kami cari motor ayah kat bbrpa buah masjid tapi tak pernh nmpk pun… bkn 1 masjid kami pi tapi banyak masjid.. Allahuakbar rasa mcm dipanah petir…seakan anak saya tahu sesuatu ttp demi menjaga hati dan perasaan saya dia terus diam… dia hnya kata takpe mama… sabar jer… kami sntiasa bersama mama…Allahuakbar… doakan semua untuk saya semoga sntiasa diberikan kekuatan untuk hadapi semua ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sinar Viral Press

Sumber: ceritaohsem

Be the first to comment on "Suami ckp pergi masjid jemaah, bila anak aku pergi cari kelibat mto pun xde, trkjut bila cek hp laki aku"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*