Selepas Kejadian Pijak AI Quran, Akhirnya Bapa Gadis Itu Buka Mulut Dan Dedah Sesuatu

Selepas Kejadian Pijak AI Quran, Akhirnya Bapa Gadis Itu Buka Mulut Dan Dedah Sesuatu

Keluarga remaja perempuan yang didakwa memijak senaskah aI-Quran untuk bersvmpah seperti mana video yang tular tampil bersuara susulan kec4man netizen dan masyarakat.

Menerusi penstriman video secara langsung di halaman Facebook ‘Live Kelate Kito’ pada Sabtu, seorang pengantara menemubual keluarga remaja itu.

Menurut bapa remaja berkenaan, anaknya yang berusia 17 tahun itu adalah Orang Kelainan Upaya (OKU) atau lembam dan suka bergaul dengan kanak-kanak.

“ Pemikiran dia lurus bendul… macam budak-budak. Dia main dengan budak-budak, dia jarang bercampur dengan budak-budak besar (rakan sebaya),” katanya.

Menerusi klip video berdurasi kira-kira 38 minit itu, turut kelihatan ahli keluarga remaja perempuan berkenaan dalam kesedihan akibat kej@dian tersebut.

Ditanya mengenai pemuda bernama Irwan yang disebut dalam video yang tular, bapa remaja itu memberitahu dia tidak mengenali individu tersebut.

“ Tak kenal, tak pernah tengok pun lagi jantan tu. Dia duduk kampung mana pun saya tak tahu,” katanya.

Klip video tersebut turut mendedahkan kakak kepada remaja itu mengaku membuat lap0ran p0lis berhubung video yang tular.

“ Saya adalah kakak… yang melap0rkan kes ini,” d@kwanya yang membuat lap0ran p0lis selepas menerima video tersebut daripada seorang rakan.

“ Saya terus tanya adik saya, video ni betul ke dia. Dia mengaku betul dalam video tu. Nak marah pun tak ada guna, benda dah jadi dan viral. Jadi, saya terpaksa buat lap0ran p0lis,” katanya sambil menambah lap0ran dibuat bagi mempertahankan keluarganya susulan penvlaran video tersebut.

Kakak remaja itu mend@kwa adiknya dip@ksa untuk membuat pengakuan sebagaimana yang dirakamkan di dalam video.

“ Saya tanya dia… dia cakap dip@ksa untuk memij@k aI-Quran tu. Kalau tak pijak aI-Quran tu dia divgut untuk si Irwan membuat sesuatu kat dia.

“ Dia cakap dia tahu tak baik untuk pijak (aI-Quran) tapi dia dip@ksa untuk pijak,” katanya.

Kec4man netizen terhadap keluarga remaja perempuan tersebut turut membuatkan neneknya dilanda kesedihan sehingga hilang selera makan.

“ Tiga hari dah tak makan nasi,” katanya dengan nada sebak.

Mohon maaf bagi pihak adik
Dalam pada itu, abang kepada remaja perempuan itu membuat permohonan maaf secara terbuka bagi pihak keluarganya di atas keterlanjvran adiknya.

“ Saya sebagai wakil kepada keluarga meminta maaf kepada mereka di luar sana yang tvdvh bukan-bukan.

“ Adik saya jenis lurus bendul. Kami tak ajar pun dia buat macam tu. Sekali lagi, saya minta maaf banyak-banyak. Saya sedih dengan keadaan adik saya,” ujarnya.

Remaja itu bersama tiga perempuan yang lain berusia 17 tahun direm4n sehingga Ahad sejak Jumaat bagi membantu sias4tan p0lis.

Video berdurasi tiga minit dan 13 saat yang tular di laman sosial sejak Khamis memaparkan perbvatan seorang remaja perempuan memijak aI-Quran, yang bersvmpah kerana mahu membvktikan dirinya telah melakukan persetvbvh4n.

Dalam kejadian berlaku di Tanah Merah, Kelantan, remaja perempuan itu berbuat demikian seperti mengangkat svmpah di depan seorang lagi rakan perempuannya.

Berdasarkan perbualan dalam dialek Kelantan itu, ia dipercayai berkaitan sama ada seorang remaja terbabit melakukan hvbvng@n $ek$ atau sebaliknya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sinar Viral Press

Sumber: mstar

 

Be the first to comment on "Selepas Kejadian Pijak AI Quran, Akhirnya Bapa Gadis Itu Buka Mulut Dan Dedah Sesuatu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*