Kantoi nak meromp4k, pak cik tua nie nyaris m4 ti lemas terjun sungai

Pandai pakcik nie berlakon… kalah pelakon Malaysia

Kejadian jenayah sememangnya tidak dapat dijangka. Boleh jadi perkara tersebut berlaku di sekeliling kita sahaja. Kebiasaaannya, kes pecah masuk rumah ataupun rompakan kerap terjadi di kawasan perumahan. Tidak kira sama ada rumah tersebut berpenghuni atau pun tidak, penjenayah tetap nekad melakukan tindakan berani mereka. Jiran minta tolong rumah kena rompak

Namun begitu, menerusi satu perkongsian daripada seorang pengguna Twitter yang dikenali sebagai Zuhair, dia telah menceritakan pengalamannya menangkap perompak yang cuba memasuki rumah jiran. Perompak tersebut boleh dikategorikan sebagai warga emas dan melakukan jenayah sendirian.

Perompak tua lari terjun sungai

Menyedari dirinya dikepung, perompak tersebut telah melarikan diri ke sungai berhampiran dan terjun ke dalam. Zuhair dan jiran-jirannya sedaya upaya mengejar pak cik tersebut sehingga terpaksa masuk ke dalam sungai juga. Namun begitu, mereka menemui perompak tua tersebut dalam keadaan pengsan tepi sungai dan telah datang perasaan kasihan pula terhadap warga emas itu. Mereka telah mengangkatnya dan membantu menghubungi ambulans.

Pak cik perompak dalam keadaan sesak nafas

Rupanya pernah cuba masuk rumah orang lain

Pengalaman betul!

Tak tahu nak gelak ke kasihan

Menerusi perkongsian daripada Zuhair mengenai kisah perompak tua yang ingin memecah masuk rumah jirannya itu, ramai netizen turut meninggalkan komen di ruangan Twitter tersebut. Rata-rata warganet berasa geram dengan jenayah yang dilakukan, tetapi ada juga yang berfikiran positif mengenai tindakan yang dibuat oleh perompak tersebut.

 

Baiklah korang selamatkan perompak tu

Mungkin pak cik tu terdesak

Sumber : Muhammad Zuhair / OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sinar Viral Press

Be the first to comment on "Kantoi nak meromp4k, pak cik tua nie nyaris m4 ti lemas terjun sungai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*