Pergi Tak Kembali, Pemergian 3 Usahawan Kosmetik Ini Akan Terus Dikenang Sampai Bila-bila

Pergi Tak Kembali, Pemergian 3 Usahawan Kosmetik Ini Akan Terus Dikenang.. Al-Fatihah

Saban tahun, usahawan-usahawan terutamanya berkaitan dengan selebriti menjadi begitu popular. Malah ada diantara mereka yang kini turut sama bergelar selebriti selepas terbabit secara langsung dalam bidang nyanyian mahupun lakonan.

Biarpun begitu, disebalik kerancakan mereka menerajui perniagaan masing-masing, ajaI dan mavt tidak mengira nama dan pangkat kerana ada diantaranya kini telah pergi dahulu menghadap Ilahi. Hangat.com rangkumkan kembali mengenai 3 usahawan k0smetik ini yang akan terus dikenang sebagai antara usahawan yang paling berjaya! Al-Fatihah.

3 Usahawan Kosmetik Ini Akan Terus Dikenang

Syed Anaz

Buat mereka yang berada sekitar 80-an pasti mengenali Allahyarham Syed Anas yang popular dengan lagu hits, Memori Cinta. Digelar sebagai Boy George Malaysia, Allahyarham turut mengusahakan perniagaan produk kesihatan dan k0smetik, Nona Roguy.

Bagi menumpukan perniagaannya, Syed Anas telah membuat keputusan untuk berundur dari dunia seni sekitar 90-an sebelum meinggaIdunia pada 5 Disember 2003.

Syed Anas dilaporkan meninggaIdunia kira-kira jam 1.15 pagi ketika dalam perjalanan ke Hospital Selayang selepas mengadu sessak nafas di rumahnya di Pantai Hill Park, Bangsar. Allahyarham meninggaIdunia kerana menderiita bar4h otak.

Datuk Sosilawati

Allahyarhamah Datuk Sosilawati Lawiya merupakan salah seorang jutawan kosmetik Malaysia yang cukup dikenali ramai. Selain dikenali menerusi syarikat Nouvelle Beauty Centre Sdn. Bhd yang diusahakan sejak 1990-an, bekas isteri kepada penyanyi Nash ini juga merupakan seorang yang begitu peramah.

Biarpun begitu, pada Ogos 2010, satu berita yang menggemp4rkan tanah air dimana Sosilawati bersama tiga orang pembantunya telah disahkan meninggaIdunia dipercayai akibat dibvnuh dengan kejam di Morib, Selangor.

Faziani Rohban

Pemergiannya cukup dirasai di seluruh negara apatah lagi Allahyarhamah Faziani Rohban dikenali sebagai seorang yang pemurah dan baik hati sepanjang hayatnya. Pengasas produk kecantiikan Dnars Skincare ini meninggaIdunia pada 18 Mei yang lalu selepas kenderaan yang dinaiki mereka terlibat dalam kemaIangan di Pattani Thailand.

Lebih mengharukan, tujuannya berada di Thailand adalah kerana ingin membuat aktiviti kebajikan bersama-sama masyarakat disana malah arwwah turut tergesa-gesa mahu menyelesaikan semua urusan zakat kepada golongan memerlukan sebelum 15 Ramadan seolah-olah sudah tahu dia akan pergi buat selama-lamanya.

Sumber : Hangatcom

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sinar Viral Press

Be the first to comment on "Pergi Tak Kembali, Pemergian 3 Usahawan Kosmetik Ini Akan Terus Dikenang Sampai Bila-bila"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*