Vir4l Vdeo Influencer Pr0mosi Kdai Cendol Di Penang, Skali Ustaz Abdullah Khairi Msuk Komen..

Hidup bersama di bawah satu negara tanpa mengira kaum, bangsa dan agama merupakan satu kelebihan buat semua warga Malaysia apabila kita dapat merasai berbagai jenis makanan yang disajikan.

Namun begitu, perlu diingatkan bahawa masyarakat Muslim di negara kita perlu menitikber4tkan status halal dalam pemakanan kerana ia merupakan aspek yang paling penting sebelum mula menjamu selera.

Influencer ‘pr0mote’ kedai cendol di Pulau Pinang

Baru-baru ini, seorang pempengaruh TikTok menjadi bualan h4ngat dalam kalangan netizen selepas memuat naik video mempromosikan sebuah gerai cendol di Pulau Pinang.

Walaubagaimanapun, tindakannya itu mengundang kec4man netizen yang mer4gui status halal kedai cendol tersebut kerana cendol tersebut tidak disediakan oleh orang Muslim.

Apa pandangan korang?

Terdahulu

Seorang ‘influencer’ di TikTok telah memuat naik sebuah video review makanan di sebuah gerai cendol yang terkenal di Pulau Pinang.

Menerusi video terbabit, dapat dilihat gerai cendol terkenal dalam kalangan masyarakat tetapi status halalnya menjadi tanda tanya ramai orang. Malah, influencer itu juga dilihat sangat menikmati cendol di sana.

Perkongsian video tersebut telah meraih perhatian orang ramai dan rata-rata netizen mempersoalkan status halal cendol yang dimakan ‘influencer’ itu. Malah, segelintir netizen yang merupakan orang Pulau Pinang mengatakan mereka tidak pernah makan di kedai terbabit walaupun ramai d4kwa ia sedap.

 

Apa Pendapat Anda? Jangan Lupa Like Komen N Share. TQ

Diolah Oleh : SinarViralPress

Kredit: TikTok EijaMus VlogVocket

Be the first to comment on "Vir4l Vdeo Influencer Pr0mosi Kdai Cendol Di Penang, Skali Ustaz Abdullah Khairi Msuk Komen.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*