“Tahan sikit esok kita ke klinik” wanita terkilan tak sempat selamatkan anjing c3dera

Hati wanita ini luluh apabila melihat seekor anjing dengan leher yang cedera parah.

Dalam kejadian 8 Julai lalu, Yasmin Hanani, 25, sedang berjalan menuju ke rumah ibunya di Klang, Selangor apabila melihat sekumpulan anjing melintas jalan dan salah seekor daripadanya mengalami kecederaan.

“Saya bersama suami dalam perjalanan ke rumah ibuku. Kami berjalan di sepanjang jalan dalam Kampung Sawah. Ketika itu, saya melihat tiga empat ekor anjing lalu-lalang. Seekor anjing berdarah dari lehernya, lukanya kelihatan serius, tetapi dia masih boleh berjalan.
 
 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya seorang sahaja yang melihat anjing itu, suami saya tidak perasan. Saya pulang ke rumah dan memikirkannya selama dua hari berturut-turut dan akhirnya memberitahunya,” katanya.

Selepas dimaklumkan suaminya, mereka berdua beredar dan kembali ke kawasan tempat anjing itu datang membantu mereka sebelum ini.

“Kami keluar pada pukul 5:30 petang, tetapi cuaca buruk. Semasa kami melepasi kawasan itu, kami nampak ‘dia’ terbaring di tepi jalan dan tidak boleh keluar,” kata Min.

Melihat kelakuan sadis anjing itu, pencinta haiwan itu menangis sebelum menghulurkan bantuan.

Min menjelaskan, semasa dia membantu, dia didatangi seorang lelaki India bernama George yang mengakui anjing itu adalah haiwan peliharaannya.

Lelaki itu juga menjelaskan mengapa George cedera parah.

“Apabila saya tiba, ‘dia’ tidak berganjak dari tempat saya melihatnya sehari sebelumnya. Saya meneruskan dengan sarung tangan dan ubat untuk rawatan. Dia kelihatan ketakutan, tetapi dia Kakinya sangat lemah ketika dia cuba melarikan diri daripada saya.

“Ketika saya hendak membawanya ke tepi jalan, bapa saudara India saya bertanya mengapa dia membawa anjing itu pergi. Dia berkata anjingnya telah digigit berhampiran leher oleh anjing liar.

“Pakcik saya kata dia sapukan minyak tanah pada luka yang penuh dengan ulat kerana lalat bertelur. Saya fikir minyak itu mungkin memburukkan lagi luka yang asalnya kecil sehingga menjadi merah seperti melecvr. Saya akan,” Min. kata lagi.

Kisah Georgi membuatkan saya sedih, namun Min dan suaminya Azri Salman, 27, terus membantu dengan mengeluarkan ulat seekor demi seekor yang mengambil masa lebih tiga jam.sawah.

Pegawai di Klang, Selangor, berkata dia tidak dapat membawa George ke hospital haiwan kerana waktu perniagaan telah tamat.

“Saya beli spray tu. Lepas sembur banyak ulat yang gugur. Kecil dan besar. Tak terbayang dah berapa lama dia menderita.

“Apabila saya melihat ia ‘bersih’ dan bebas daripada ulat, saya cuba menyuapnya, tetapi ‘dia’ tidak mahu menyentuhnya pun. Mungkin luka di kerongkongnya terlalu dekat dengan lehernya dan ‘dia’ Anda pasti mempunyai hilang selera makan.

“Apabila bercakap tentang sudu, ‘dia’ minum sangat sedikit. Saya ada mesej untuk Josie memintanya tinggal sehingga pagi esok supaya dia boleh membawanya ke doktor. Saya meninggalkan nombor telefon saya dan berkata saya akan kembali,” Ming mengimbas kembali.

Namun, keesokan paginya, bapa saudaranya menghantar mesej kepada Min dengan berita bahawa George telah men1nggal dunia

Sekali lagi, wanita itu menangis kerana dia marah kerana dia tidak dapat menyelamatkan haiwan itu.

Perkongsian videonya yang disiarkan di TikTok telah mendapat lebih daripada 1.1 juta tontonan secara keseluruhan, malah rata-rata netizen menangis di ruangan komen.

“Saya minta maaf kerana saya tidak dapat menyelamatkan George. Saya mengambil masa yang lama untuk menerima bahawa dia sedang nazak sebelum saya dapat menyelamatkannya.

“Apa-apa pun, saya bersyukur dan berterima kasih dekat suami yang turut menyokong dengan membantu saya cuba selamatkan anjing tu. Dia banyak tenangkan saya dengan kata-kata positif.

“Lagi pula, saya memang dari kecil sudah dididik oleh mak dan ayah supaya menyayangi haiwan. Waktu saya darjah tiga, saya pernah juga rawat haiwan luka di bahagian telinga sehingga berulat. Jadi saya memang tak takut atau geli dengan ulat-ulat n semua,” ujar Min lagi.

 

Apa Pendapat Anda? Jangan Lupa Komen Yg  Baik-Baik Sahaja Okey. Tq\

Diolah Oleh : SinarViralPress

sumber; Mstar 

 

Be the first to comment on "“Tahan sikit esok kita ke klinik” wanita terkilan tak sempat selamatkan anjing c3dera"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*