Hattan Tegur Lagu Lama Dinyanyikan Semula Diubah Melodi, “Belajar Hormati Lagu”

Lagu Tiara adalah salah satu runut bunyi yang cukup popular di era ‘Rock Kapak’ melanda industri hiburan tanah air satu ketika dulu. Seiring dengan kumpulan popular lain, Kris menjadi antara yang cukup dikenali ramai pada waktu itu.

Bagaimanapun, hari ini sudah menjadi trend apabila ramai yang mula membuat ‘cover’ dengan menyanyikan semula lagu-lagu popular dahulu. Namun apa yang mencuri perhatian ramai adalah melodi lagu asal yang diubah dengan gaya penyanyi masing-masing.

Isu ini mendapat perhatian penyanyi otai, Dato’ Hattan. Dalam satu video dipaparkan Hattan tegur lagu lama dinyanyikan semula diubah melodinya. Berikut adalah apa yang diluahkan oleh figura dihormati ramai dalam industri seni ini:

@amieyussof87 Reply to @ose7eno ♬ original sound – Dior

Antara yang diluahkan oleh Hattan adalah dia berharap penyanyi baru dari negara seberang ini untuk belajar hormati lagu. Melodi asal lagu ini adalah hasil ciptaan komposer dan ia diubah sesuka hati tanpa minta izin.

Malah di ruangan komen, rata-rata warganet turut bersetuju dengan Hattan tegur lagu lama dinyanyikan semula diubah melodi ini. Berikut antara reaksi ramai yang ditinggalkan di ruangan komen perkongsian ini:

“Saya setuju. Lagi pulak lagu Tiara tu. Elok2 lagu Tiara tu lalu dengar yag ori tu menusuk dado. Tapi sekarang budak2 banyak yang dah tak ado hormat”

Screenshot at Jun 30 09-12-53

“Betul tu dato..Artis sekarang ni tak ada modal nak buat lagu…”

Screenshot at Jun 30 09-12-37

“Betul tu abang Hattan. Ramai sekarang artis baru rosakkan lagu otai rock kita”

Screenshot at Jun 30 09-12-16

“Betul tu Dato..kalau tidak di tegur, rosak lagu lejen kita..Bukan nya senang lejen mencipta nama besar..Nie senang2 ja ubah2”

Screenshot at Jun 30 09-11-59

“Berani tak depa cover lagu Dato’ Hattan. cuba cover lagi Rendang Tak Berbuah hehe”

Screenshot at Jun 30 09-10-38

Sementara itu, ikuti kisah menarik lain yang telah kami sediakan untuk hiburan hari anda seperti berikut:

Sumber:HCL

Be the first to comment on "Hattan Tegur Lagu Lama Dinyanyikan Semula Diubah Melodi, “Belajar Hormati Lagu”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*