DS Hadi Awang K0ngsi Satu Gambar Abang Ali Buat Ramai Sebak, Ini Cerita Disebaliknya

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah memuat naik gambar beliau dipimpin oleh Aktivis Persatuan Pengguna Semboyan 1Malaysia, Ali Salimin, 55, atau lebih dikenali sebagai Abang Ali di laman Facebooknya semalam.

Pada masa sama, Abdul Hadi yang juga Mantan Naib Ketua Kesatuan Ulama Islam turut meluahkan rasa sedih dengan pemergian Abang Ali sambil menitipkan doa buat arw4h.

“Mendapat perkhabaran berita sedih petang ini berkenaan saudara Ali bin Salimin daripada Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Persatuan Pengguna Semboyan 1Malaysia telah kembali ke rahm4tullah, selepas terlibat dalam kem4langan.

“Semoga Allah mencucuri rahmat kepada almarhum, diterima amal soleh, diampunkan segala d0sanya dan ditempatkan dalam kalangan para solihin,” ujarnya.

Mengulas berkenaan gambar tersebut, Setiausaha Akhbar kepada Abdul Hadi, Abdul Malik Ab Razak berkata, gambar itu dirakam secara tidak sengaja ketika arw4h bersama Yusuf Azmi dan sahabat-sahabat daripada PPIM melawat Abdul Hadi di kediamannya di Kampung Rusila, Marang, Terengganu.

“Gambar itu gambar lama, ketika arw4h dan rakan-rakan melawat Tuan Guru pada 29 September 2017 lalu.

“Masa tu Tuan Guru nk turun tangga, arwah Abang Ali dan Yusuf Azmi pimpin tangan Tuan Guru takut dia terjatuh. Saya doakan semoga Allah tempatkan Abang Ali dalam kalangan orang-orang yang soleh,” ujarnya ketika dihubungi Kosmo! hari ini.

Arwah Abang Ali (kanan) memimpin tangan Abdul Hadi untuk turun tangga ketika arwah dan rakan-rakan PPIM mengunjungi kediamannya di Kampung Rusila, Marang, Terengganu pada 29 September 2017.

Perkongsian gambar berkenaan turut menarik perhatian ramai apabila mendapat tanda suka sebanyak 12,000, 717 komen dan dikongsi 419 kali oleh pelayar Facebook setakat pukul 12.15 tengah hari ini.

“Seg4nas-g4nas raut muka, arwah tetap hormat kepada Tuan Guru.. Muka jer tapi hati Masya-Allah baik. Semoga Allah mencucuri rahmat dan memberi keampunan kepada arwah dan diri kita semua,” tulis Jamri Son.

“Ramai orang menyaksikan kebaikan Abang Ali sepanjang berjuang sebagai aktivis PPIM. Semoga syurga buatnya, alfatihah dibaca,” ujar Nur Kamaliah pula.

Abang Ali selamat dikebvmikan, pemergian yang dicemburui’

KUALA LUMPUR – jenaz4h Aktivis Persatuan Pengguna Semboyan 1Malaysia, Ali Salimin, 55, atau lebih dikenali sebagai Abang Ali selamat dikebvmikan di Tanah Perkubvran Islam Segambut, kira-kira pukul 8 pagi tadi.

Pengerusi Persatuan Pengguna Semboyan 1 Malaysia, Yusuf Azmi melalui perkongsian di laman Facebooknya berkata, sebelum itu jenaz4h disembahyangkan di Masjid Al Azim, Pandan Indah, selepas subuh.

“Syukur Alhamdulillah urusan pengebvmian jenaz4h almarhum sahabat perjuangan saya, Abang Ali telah selamat dan selesai semuanya kira-kira pukul 8 pagi.

“Masya-Allah dengan kehendaknya dan izinnya, begitu ramai orang mendoakan sahabat Abang Ali, pemergian yang dicembvrui,

“Ramai yang menyolatkan jenaz4h dan ramai juga yang mengiringi jenaz4h ke perkuburan. Allahuakbar! Cemburu saya, bila orang yang baik-baik datang ziarah dan beri penghormatan,” ujarnya sebentar tadi.

Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada semua yang mendoakan dan yang mengutuskan ucapan buat arwah.

Terdahulu, Abang Ali meninggal dunia selepas terbabit kem4langan di Lebuhraya Utara Selatan arah selatan dekat Pagoh, Johor di sini semalam.

Difahamkan, kem4langan berlaku kira-kira pukul 12.15 tengah hari ketika Ali menunggang motosikal berkuasa tinggi Harley Davidson. –

Terdahulu, Abang Ali yang menunggang motosikal berkuasa tinggi Harley Davidson meningg4l dunia selepas terbabit kem4langan di Lebuh Raya Utara Selatan (arah selatan) dekat Pagoh, Johor kira-kira pukul 12.15 tengah hari, semalam.

jenaz4h Abang Ali dibawa dan disembahyangkan di Masjid Al Azim, Pandan Indah, Ampang selepas subuh dan selamat dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Segambut, Kuala Lumpur kira-kira pukul 8 pagi tadi.

Sumber : ts

Be the first to comment on "DS Hadi Awang K0ngsi Satu Gambar Abang Ali Buat Ramai Sebak, Ini Cerita Disebaliknya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*