“Ingatkan Pat4h Tangan, Rupanya..” -Rider Tutup Kekurangan Demi Semangat Keluar Mencari Rezeki

Diberikan kekurangan dalam hidup ini bukanlah tiket untuk terus hidup dalam kesedihan dan pat4h semangat. Sebagai manusia yang mempunyai banyak tanggungjawab, bangunlah dan teruskan perjuangan. Selagi ny4wa masih ada, selagi itu, teruskan melangkah dengan gagah!

Begitulah perkongsian dari Ahmad Nabil yang sangat meruntun hati di laman Tiktok beliau. Walaupun hanya memiliki sebelah sahaja tangan, beliau tidak berputus asa, tidak hanya berpelvk tubvh menanti ihsan dari orang lain.

Melakukan pekerjaan sebagai rider, tidak lah mudah bagi mereka yang hanya mempunyai sebelah tangan. Untuk memandu dalam keadaan begitu sangat membah4yakan. Namun begitu, semangat yang kental tidak pernah mematahkan keinginan beliau untuk terus mencari rezeki sebagai rider.

Warganet rata-rata meluahkan rasa tersentuh melihat semangat insan yang tidak begitu bernasib baik ini. Ada yang menitiskan air mata, ada juga yang merasa begitu bersyukur dilahirkan sempurna.

Semoga Ahmad Nabil teruskan perjuangan. Kita tidak dinilai melalui kesempurnaan jasad fizikal, tapi kita dinilai olehNya melalui amal soleh kita. Tetaplah berjuang, Allah bersamamu!

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : tiktok @ahmadnabil400

Be the first to comment on "“Ingatkan Pat4h Tangan, Rupanya..” -Rider Tutup Kekurangan Demi Semangat Keluar Mencari Rezeki"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*