‘Sekiranya agamanya mel4rangnya berpakaian seperti yang lain, Lebih Baik Fokus Tilawah Al-Quran’- Kenyataan Lelaki Ini Undang Kec4man Netizen

Nama Azreen Nabila Alias selaku pelari wanita negara telah berjaya menjadi sebutan orang ramai berikutan pencapaian beliau melayakkan diri ke Sukan Olimpik Tokyo 2020 sekaligus memecah rekod peribadi beliau dengan catatan masa 11.77 saat.

Beliau yang baru sahaja berusia 21 tahun serta tampil dengan imej berhijab sekaligus membuatkan beliau menjadi perhatian ramai.

Keg4galan beliau melepasi pusingan pertama acara 100 meter walau bagaimanapun masih membuatkan rakyat Malaysia berbangga dengan kesungguhan yang ditunjukkan beliau.

“Malaysia berada di kedudukan terakhir 100 meter untuk wanita. Saya tidak keberatan dia bertahan dalam jarak 100 meter tetapi saya tidak boleh bertoleransi adalah dia berpakaian berbeza dari yang lain. Dia ditutup sepenuhnya seolah-olah dia berlari semasa musim sejuk. Sekiranya agamanya melarangnya berpakaian seperti yang lain, adalah bijaksana baginya untuk menghentikan sukan ini dan menumpukan perhatian untuk memenangi pertandingan membaca al-Quran dan membiarkan orang bukan Melayu mewakili negara dalam sukan ini.”

Beliau juga turut mepertik4ikan agama Azreen Nabila yang menghalang pemakaian seperti pesaing yang lain serta menyarankan agar Azreen Nabila fokus kepada acara tilawah Al-Quran dan mahu pelari bukan Melayu mewakili acara tersebut.

Dakwaan yang dianggap r.asis dan Islam0phobia jelas membuatkan para netizen tidak senang dan berang. Malah, perkara yang dikongsikan nyata sangat kontradik apabila gimnas wanita Jerman memakai pakaian yang sopan. Berikut merupakan respon netizen terhadap dakw4an yang dibuat.

Berdasarkan carian terbaru kami, difahamkan lelaki ini telah menurunkan perkongsian beliau di Facebook selepas mendapat kec4man hebat daripada para netizen.

Tular pada minggu ini apabila aktivis lsr4el ini memperlekeh Malaysia selepas berjaya meraih pingat pada hari pertama Olimpik 2020.

Sumber https://www.thevocket.com/lebih-baik-fokus-tilawah-al-quran-kenyataan-lelaki-ini-terhadap-pelari-wanita-negara-undang-kecaman-netizen/.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Be the first to comment on "‘Sekiranya agamanya mel4rangnya berpakaian seperti yang lain, Lebih Baik Fokus Tilawah Al-Quran’- Kenyataan Lelaki Ini Undang Kec4man Netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*