“Bad Indigo Bakal Cac4t Kekal” -Dah Mohon Status OKU, Ashira Hanya Mampu Berdoa

Selepas empat jari kaki terpaksa dip0tong sebelum ini, penyanyi Bad Indigo berdepan dug4an ber4t apabila ibu jari kakinya pula bakal dibu4ng.

Kata Bad atau nama sebenarnya Badrul Izhan Yeop Abdullah, kaki kirinya akan kvdung sepenuhnya serta terpaksa memohon status Orang Kelainan Upaya (OKU) daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

“Saya tengah tunggu slot untuk ‘amput4te’ ibu jari kaki, jadi kaki kiri saya memang akan kvdung. Kemudian lagi sekurang-kurangnya enam bulan untuk rawatan ‘dressing’ pada bahagian dip0tong itu.

“Lepas p0tong empat jari kaki sebelum ini, saya didatangi pekerja sosial dan bertanya sama ada mahu daftar sebagai OKU atau tidak kerana saya cac4t kekal dan layak. Saya sudah mendaftar dengan JKM tapi belum dapat jawapan lagi.

“Ia juga akan dapat meringankan beban kos rawatan saya kerana tiada kerja buat masa ini. Doktor juga tolong isi borang OKU itu mengesahkan kecac4tan kekal dan bantuan fizikal yang diperlukan,” katanya.

Bad berkata pendapatannya terjej4s sejak lebih setahun lalu berikutan proses rawatan berterusan dan pergerakannya semakin terb4tas selepas ketiadaan jari kaki.

“Saya sudah setahun setengah tak kerja sebab tak ada tawaran dan tak boleh anjurkan acara. Selama ini, saya memang bergantung dengan pendapatan menjadi pengurus acara dan sekarang pun tiada sebarang aktivti acara dibenarkan,” katanya.

Dalam pada itu, Bad meluahkan rasa syukur pabila keputusan untuk ujian C0vid-19 negatif selepas isterinya juga penyanyi Ashira Aziz disahkan positif, kelmarin.

“Alhamdulillah, saya neg4tif dan Ashira pula kena kuarantin dalam bilik. Agak sukar jugalah kerana dalam pada tahan kes4kitan kaki, pergerakan saya juga terb4tas,” katanya.

Pada Mac lalu, Bad selamat menjalani pembed4han mem0tong jari kakinya yang luk4 akib4t peny4kit di4betes di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : rotikaya

Be the first to comment on "“Bad Indigo Bakal Cac4t Kekal” -Dah Mohon Status OKU, Ashira Hanya Mampu Berdoa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*