Mula2 bikin sayu, tapi akhirnya gelagat kucing ‘oyen’ pula jadi perhatian

Kucing merupakan haiwan yang sememangnya disayangi dan digemari ramai malah kucing sering menjadi peneman hidup pemiliknya tatkala kesunyian. Kehadiran haiwan comel ini sedikit sebanyak dapat memberikan kecerian dalam hidup dan tidak mustahillah, gelagat kucing sering menjadi perhatian di internet.

Walau bagaimanapun, ternyata kucing ‘Oyen’ yang paling terkenal sejak kebelakangan ini apabila haiwan ini sangat bijak dan nakal sehingga sering menjadi bahan jenaka pemilik mereka.

Tidak disangka-sangka Oyen merupakan antara kucing yang dipilih sebagai kucing nakal dan kecomelannya itu membuatkan orang ramai geram. Di internet, pelbagai kisah kucing Oyen tular dengan pelbagai ragam mereka yang bukan sahaja mencuit hati malah membuatkan warganet tidak tahan melihatnya.

Sebut saja Si Oyen, pasti semua tahu bahawa kucing-kucing itu mempunyai personaliti yang tidak pernah gagal menghiburkan hati peminat kucing. Seperti satu video ini yang bertukar lucu apabila seorang individu meningg4lkan komen mengenai perangai kucing Si Oyen.

Menerusi video dikongsikan di Instagram Sinar_my, gelagat kucing-kucing luar yang ternyata sangat sweet dengan pemilik mereka sekali gus membuatkan orang ramai turut sayu kerana haiwan peliharaan ini sememangnya sangat penyayang.

Namun begitu, warganet membuat perbandingan pula dengan kucing-kucing Malaysia yang kebanyakkan agak ‘nakal’.

 
 
 
 
 
Lihat siaran ini di Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kucing ialah binatang yang penyayang. Kurniaan kucing ke dunia adalah untuk menemani insan yang sayangkannya juga. #SinarKongsi Sumber : Tik Tok tok_Tek

Siaran dikongsi oleh SINAR (@sinar_my) pada

Ada netizen yang merasakan kucing mereka berbeza dengan gelagat kucing manja dalam video berkenaan dan turut meningg4lkan pelbagai maklum balas diruangan komen seperti berikut:

“Oyen kat luar negara baik ah…”

“Kucing Matsaleh memang macam ni kot… kucing Malaysia kenapa lain”

 

>Sumber: HCL

 

Be the first to comment on "Mula2 bikin sayu, tapi akhirnya gelagat kucing ‘oyen’ pula jadi perhatian"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*