Ambil Duit Orang Di Mesin ATM, Ini Permintaan Pemuda Ini Selepas Kant0i

Kekadang dalam k3kalutan pasti akan ada yang t3rtinggal sesuatu perkara. Tambah-tambah lagi di mesin wang autom4tik (ATM), pasti akan ada yang terus pergi tanpa wang selepas kad dikeluarkan.

Hal ini terjadi kepada seorang lelaki yang terlupa untuk mengambil wang yang dikeluarkan dari mesin berkenaan. Namun, duit berkenaan dikatakan les4p apabila pihak tempat tersebut menunjukkan seorang lelaki yang tidak bertanggungjawab mengambil wang tersebut dan terus berlalu pergi.

Setelah meneliti daripada rakaman kamera litar tertutup, seorang lelaki ‘muda’ mengambil wang berkenaan walaupun bukan miliknya.

Syukur wang dipulangkan

Alhamdulillah syukur. Allah sebaik baik pengatur. Semua yang berlaku hari ini merupakan satu pelajaran yang amat mahal.

Terimakasih kepada semua netizen, Siakap keli, OhBulan dan Instagram. Juga Petronas HQ, orang-orang perseorangan dan group FB dan Wasap. Wartawan China Press dan ramai lagi sungguh sungguh ambil berat dan begitu prihatin.

Lihatlah kuasa vir4l mampu memecahkan kekusutan.Kuasa viral juga amat ditakuti. Sama ada kita terima yang baik-baik atau sebaliknya nauzubillah.

Berkali-kali minta video dip4damkan

3 Learning point yang saya perolehi daripada kejadian ini ialah:

1.Lebih focus

Apa juga tugasan beri tumpuan sungguh-sungguh, sebesar mana pun masalah kita, letak tepi. Focus dan focus.

2.Berlapang dada memaafkan orang

Tidak berdend4m,sentiasa bersangka baik.

3.Ramai orang diluar sana bersama dengan kita bila kita mahukan yang baik-baik. Walaupun tak kenal ada yang nak bantu bagi duit, ada yang suruh buat rep0rt p0lis bagai.

Apapun terima kasih pada adik Danial (beliau mualaf dan memelluk Islam) kerana menyerahkan semula wang tersebut. Pihak majikan beliau mohon maaf. Berkali-kali beliau dan boss nya minta del3te video yang tengah vir4l sekarang. Yang mendapat perhatian dan ditonton lebih 153k view.

 

Sumber : Ishak Ibrahim

Sumber : duniadanakhirat

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sinar Viral Press

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Rojak Media

 

Be the first to comment on "Ambil Duit Orang Di Mesin ATM, Ini Permintaan Pemuda Ini Selepas Kant0i"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*