“Sisi Yang Ramai Tidak Tahu” Arwh Abam Dikhabarkan T0lak J0b RM5,000 Hanya Untuk Ke Program Dkwah Hanya RM500

Berita pemergian  arw4h Syed Umar Mokhtar (Abam Bocey) memberikan impak kepada rakyat Malaysia.

Berikutan itu, sikap mulia arw4h ini banyak did3dahkan oleh pelbagai pihak, mungkin nak lepas rindu agaknya, kami yang baca ni pun turut rasa sebak.

Kita berbalik pada islam”

Satu screenshot mesej dikhabarkan daripada arw4h sewaktu membuat rundingan diajak untuk ke sebuah program d4kwah viral di Twitter.

Dikatakan, arw4h sanggup tolak tawaran yang bernilai RM5,000 demi sebuah satu job yang hanya RM500 untuk sebuah program d4kwah.

Dikatakan mesej rundingan itu merupakan jemputan untuk program d4kwah pada malam tahun baru lepas dimana arw4h merupakan salah satu tetamu undangan.

“Sisi yang ramai tidak tahu. Dikhabarkan arw4h menolak 1 job dengan bayaran RM5,000.00 untuk menerima tawaran hanya RM500.00…. Tinggalkan habuan dunia untuk akhirat. Berbahagialah abam..Semoga Allah menerima segala amal baik engkau.”

Perkongsian yang mengvndang rasa sebak itu telah mencapai hampir 3,000 jumlah retweets dalam masa kurang 24 jam ia dimuat naik.

Malah, ada netizen yang kongsikan gambar ketika melakukan solat jen4zah untuk arw4h yang dikerumuni oleh ramai orang.

Sebelum ini ramai yang mend3dahkan sikap mulia arw4h Abam, jelaslah disini arw4h seorang yang disenangi ketika dia hidup.

Takziah diucapkan kepada keluarga dan sahabat terutamanya Fad dan Achey atas kehilangan orang tersayang, semoga arw4h di tempatkan dikalangan orang beriman. Al-fatihah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sinar Viral Press

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Rojak Media

Sumber :

Be the first to comment on "“Sisi Yang Ramai Tidak Tahu” Arwh Abam Dikhabarkan T0lak J0b RM5,000 Hanya Untuk Ke Program Dkwah Hanya RM500"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*