“Call bomba sampai 23 minit tapi tak ada respon” – Budak 7 Tahun Dij1lat Api Sambil Kaki Terjvntai Di Pagar

“Call bomba sampai 23 minit tapi tak ada respon” – Budak 7 Tahun Dij1lat Api Sambil Kaki Terjvntai Di Pagar

Allahuakbar.. sedihnya..

Allahuakbar, sedih betul bila anak kecil berusia 7 tahun ni menerpa mavt dengan cara yang penuh tragis sekali disebabkan satu insiden kecil. Inilah orang kata malang tak berbau

Seorang kanak-kanak perempuan 7 tahun maut dalam keadaan meng3rikan di sebuah pangsapuri kediamannya sendiri sebab tak dapat nak lari saat rumah dijilat api.

Punca charger meletup sampai rumah terbakar

Menerusi sumber Morocco World News, tragedi perit itu berlaku di Khémisset Province, Morocco. Masa tu, kanak-kanak perempuan yang bernama Hiba ni sedang bermain-main kat tepi tingkap. Tiba-tiba phone charger dalam bilik meletup yang menyebabkan api semakin marak merebak ke satu rumah.

Disebabkan seluruh rumah terbakkar dan tak ada jalan nak keluar, Hiba cuba nak lari keluar dengan ara menyelinap melalui tingkap rumahnya, tapi tersangkut dekat pagar besi tingkap tu, api pun mula merebak keseluruh badannya. Allahu.

Dalam video berdurasi 38 saat yang dimuat naik di Facebook, menunjukkan orang ramai sedang berkumpul di bangunan itu sewaktu api sedang marak.

Suasana dipenuhi dengan jeritan dan tangisan saat mereka melihat kaki kanak-kanak itu terjuntai di pagar tingkap saat seluruh badannya habis dijilatt api.

 

Jiran tetangga pada waktu itu hanya mampu melihat dan tak terdaya nak bantu kanak-kanak malang itu sambil menunggu pihak penyelamat tiba.

Bagaimanapun, penduduk tempatan mengatakan bahawa mereka telah menghubungi pihak bomba selama 23 minit tapi tak ada sebarang respon. 

 Orang ramai pergi ke pusat mereka, dan beberapa ahli perlindungan awam mengatakan bahawa mereka masih perlu memakai pakaian mereka untuk menyelamatkan gadis itu,“

 

Bukan itu sahaja mereka anggap pihak bomba cuai kerana ada penduduk lain yang mendakwa mereka matikan talian saat orang awam sedang cuba dihubungi.

“Kami ada bukti, boleh periksa rekod panggilan di sana. Kami cuba lakukan yang terbaik”

Lebih teruk lagi, ada penduduk setempat sanggup memandu ke balai bomba untuk buat laporan dan saat mereka sampai kesana, ada beberapa anggota bomba sibuk bermain kad.

Ada juga penduduk yang cuba pecahkan pintu bangunan tersebut tetapi tak berjaya, masa bomba sampai gadis tu pun dah terbakar.

Sebaik sahaja api telah dipadamkan, Hiba dibawa ke Hospital Tifelt, dia men1nggal dunia akibat kecederaan teruk akibat kebakaran.

Orang ramai yang menyaksikan peristiwa tragis itu mengvtuk pihak bomba kerana tidak mengambil serius kejadian ini dan menyebabkan kematian Hiba sebab lambat sampai.

sumber: lobakmerah via diarivvip

 

Be the first to comment on "“Call bomba sampai 23 minit tapi tak ada respon” – Budak 7 Tahun Dij1lat Api Sambil Kaki Terjvntai Di Pagar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*