Malu rasanya pada diri sendiri. Walaupun ilmu penuh di dada, ustaz Abdul Somad tetap sambung belajar di luar negara

Malu rasanya pada diri sendiri. Walaupun ilmu penuh di dada, ustaz Abdul Somad tetap sambung belajar di luar negara

Ramai golongan ilmuwan dan pendakwah menggunakan media sosial sebagai platform bagi menyampaikan ilmu kepada orang ramai.

Ini termasuk penceramah popular Indonesia, ustaz Abdul Somad yang cukup dikenali kerana kepetahan hujahnya yang sangat padat dan mudah diterima oleh semua orang.

Terbaru, penceramah berusia 42 tahun itu telah berangkat ke Sudan minggu lalu untuk melanjutkan pembelajaran dan menetap di negara tersebut selama enam bulan.

Perkara itu diberitahu menerusi sebuah posting di laman Facebook yang mendoakan agar semua urusan beliau dipermudahkan dan kembali ke tanah air dengan selamat.

Ternyata perkara murni tersebut membuatkan ramai rakyat Indonesia berasa sebak dimana ruangan komen dipenuhi dengan ucapan selamat serta doa buatnya.

Sebelum meninggalkan Indonesia, beliau sempat meninggalkan pesanan kepada orang ramai menerusi laman Instagram salah seorang kenalannya, Dimas Seto.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sinar Viral Press

Sumber : Astrogmpak / celoteh saje

Be the first to comment on "Malu rasanya pada diri sendiri. Walaupun ilmu penuh di dada, ustaz Abdul Somad tetap sambung belajar di luar negara"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*