Tolong Cari Mak Saya, Tipulah Kalau Saya Tidak Pernah Rasa Sedih

“INI percubaan kedua saya mencari mak menggunakan media sosial selepas pernah mencubanya tahun lalu.

“Tengok kawan-kawan pun rapat dengan mak, tipulah kalau saya tidak pernah rasa sedih dan kecewa,” luah Nur Rabiatul ‘Adawiyah Shamsul Annuar, 20, yang tidak pernah berputus asa mencari ibunya, Nor Asnidal Md Noor, yang menghilangkan diri sejak 14 tahun lalu.

Kisah Rabiatul cuba mencari Nor Asnidal di media sosial mulai tular di Twitter, awal hari ini.

Rabiatul ketika dihubungi Harian Metro, berkata kali terakhir dapat berhubung dengan ibunya kira-kira 10 tahun lalu.

“Kali terakhir jumpa mak pada usia 6 tahun dan dapat berhubung dengannya kira-kira 10 tahun lalu apabila saya pulang ke kampung mak di Batu Kurau.

“Saya dapat nombor telefon dari saudara mara mak yang ditemui di sana. Selepas beberapa kali cuba menelefon berpandukan beberapa nombor diberikan, akhirnya saya dapat bercakap dengannya.

“Ketika itu, mak mendakwa berada di Melaka dan akan ke Sabah atas urusan kerja. Selepas itu, kami terus terputus hubungan kerana arwah nenek tidak membenarkan saya mencarinya lagi,” katanya yang berasal dari Ipoh.

Katanya, selepas neneknya meninggal dunia pada Ramadan tahun lalu, barulah dia mendapat keberanian mencari ibu kandungnya menggunakan ‘kuasa’ media sosial.

Malangnya, selepas status mencari ibu kandung dimuat naik di akaun Twitter tahun lalu, akaun itu disekat.

“Kebetulan baru-baru ini, saya berjaya mendapat kembali akaun dulu dan mencuba nasib menularkan status itu sekali lagi.

“Syukur ramai yang cuba membantu, termasuk ada yang menawarkan bantuan mencari maklumat berkaitan di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN),” katanya.

Katanya, setakat ini dia hanya mempunyai nama penuh ibu, nombor kad pengenalan lama, selain beberapa keping foto ibunya dalam simpanan peribadi.

Dia berharap usaha kali ini membuahkan hasil apatah lagi bapanya turut merestui proses pencarian dengan membantu mencarikan wanita itu di laman sosial Facebook.

Sumber : Harian Metro

Dari Twitter Nur Rabiatul ‘Adawiyah

Please spread this up. I tried my way to find her but I fail. Shes my mum and I tak pernah jumpa dia for almost 14 years and I also don’t recognise her. And this is the only picture I had. Her name is NOR ASNIDAL BINTI MD NOOR. Tolong sangat sangat. Thank you.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sinar Viral Press

Be the first to comment on "Tolong Cari Mak Saya, Tipulah Kalau Saya Tidak Pernah Rasa Sedih"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*