‘Kemana tumpahnya kuah kalau tak ke..’ Kejelitaan Anak Dara Noniswara, Menjadi Tumpuan Ramai

‘Kemana tumpahnya kuah kalau tak ke..’ Kejelitaan Anak Dara Noniswara, Menjadi Tumpuan Ramai

Nama Noniswara bukanlah asing dalam dunia lakonan. Mesra disapa dengan panggilan Nonis, dia juga sehingga kini masih aktif berlakon. Selain drama Cinta Bukan Kristal, Noniswara turut membintangi drama, Cintaku Di Bumi Izmir.

Menerusi perkahwinan pertamanya, pelakon terbabit dikurniakan tiga cahaya mata,Naveer Mihshon Zakaria, 24, Nur Erysha Emyra, 19, dan Nazeer Danish, 11. Anak keduanya, Erysha, difahamkan sedang menuntut di sebuah universiti.

Tak percaya? Jom layan foto-foto Erysha

Pada tahun lepas, Erysha berjaya meraih keputusan cemerlang 9A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Erysha sememangnya ada merancang untuk mengikuti kursus dalam bidang perakaunan di universiti tempatan terlebih dulu sebelum melanjutkan pengajian ke United Kingdom

9A Dalam SPM, Anak Noniswara Mahu Belajar di United Kingdom

Keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2016 telah dikeluarkan tempoh hari dan calon telah mendapatkan keputusan di sekolah masing-masing . Difahamkan seramai 75,158 calon telah menduduki peperiksaan SPM bagi tahun 2016 dan salah seorangnya anak kedua pelakon veteran Noniswara, Nur Erysha Emyra Zakaria, 18.

Erysha telah berjaya mendapat keputusan cemerlang 9A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia bagi subjek Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Sejarah, Matematik, Matematik Tambahan, Sains, Prinsip Perakaunan, Ekonomi dan Pendidikan Islam.

Nonis atau nama sebenarnya Noniswara Baharudin, 48, meluahkan rasa syukur dan berbaangga dengan pencapaian cemerlang anaknya yang merupakan bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Aminudin Baki.

“ALHAMDULILLAH, SEMESTINYA SEBAGAI IBU, SAYA BERBANGGA, SEBAK DAN GEMBIRA. TIADA KATA-KATA YANG SESUAI UNTUK MENGGAMBARKAN KEGEMBIRAAN INI MELIHATKAN KEJAYAAN SEORANG ANAK. “ERYSHA ANAK YANG BERDISIPLIN DALAM AKADEMIK. SAYA TIDAK PERLU BERSUSAH PAYAH HENDAK MEMAKSANYA, SEBALIKNYA DIA SENDIRI TAHU APA YANG PERLU DIBUAT. JUJURNYA, BUKAN DIA SEORANG SAJA, ANAK-ANAK SAYA YANG LAIN JUGA BEGITU,” KATANYA KEPADA BH ONLINE.

Nonis memberitahu pada media, bahawa anaknya pernah maklumkan hasrat untuk melanjutkan pelajaran ke Universiti mengikuti kursus perakaunan di Malaysia dahulu sebelum ke pusat pengajian di United Kingdom.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sinar Viral Press

Sumber: Ais vanilla

 

Be the first to comment on "‘Kemana tumpahnya kuah kalau tak ke..’ Kejelitaan Anak Dara Noniswara, Menjadi Tumpuan Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*